آل‌اسحاق به عضويت دوره دهم هيات نمايندگان اتاق تهران درآمد

۱۴۰۳/۰۸/۰۲ - ۰۰:۳۶:۱۹
|
کد خبر: ۳۲۳۷۱۷

به دنبال استعفاي افشين كلاهي از عضويت در هيات نمايندگان اتاق تهران، يحيي آل‌اسحاق كه نفر هفدهم فهرست آرا در گروه بازرگاني در دهمين دوره انتخابات اتاق تهران است، به عنوان جايگزين وارد تركيب منتخبان بخش خصوصي هيات نمايندگان اتاق تهران شد. رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران در نامه‌اي به يحيي آل‌اسحاق از عضويت او در تركيب دهمين دوره هيات‌ نمايندگان اتاق تهران خبر داد.

به دنبال استعفاي افشين كلاهي از عضويت در هيات نمايندگان اتاق تهران، يحيي آل‌اسحاق كه نفر هفدهم فهرست آرا در گروه بازرگاني در دهمين دوره انتخابات اتاق تهران است، به عنوان جايگزين وارد تركيب منتخبان بخش خصوصي هيات نمايندگان اتاق تهران شد. رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران در نامه‌اي به يحيي آل‌اسحاق از عضويت او در تركيب دهمين دوره هيات‌ نمايندگان اتاق تهران خبر داد. به گزارش روابط عمومي اتاق تهران، محمود نجفي عرب در نامه خود به يحيي آل‌اسحاق آورده است كه به دليل استعفاي افشين كلاهي، يكي از منتخبان گروه بازرگاني، از عضويت هيات نمايندگان اين اتاق به علت عدم امكان حضور در جلسات با استناد به بند 8و6 آيين‌نامه تشكيل و نحوه فعاليت‌هاي هيات نمايندگان اتاق ايران و شهرستان‌ها مبني بر«جايگزيني فردي كه بيشترين رأي را در رشته فرد مستعفي داشته باشد»، به عنوان عضو دهمين دوره هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران انتخاب مي‌شود.

برابر قانون در تركيب هيات نمايندگان اتاق تهران 16 نماينده از بخش بازرگاني، 14 نماينده از بخش صنعت، 6 نماينده از بخش كشاورزي و 4 نماينده از بخش معدن حضور دارند و با خروج هر يك از نمايندگان منتخب، فردي كه در همان گروه بالاترين رأي، بعد از آخرين منتخبي كه وارد هيات نمايندگان شده است، را داشته باشد به تركيب اضافه خواهد شد.  يحيي آل‌اسحاق در دهمين دوره انتخابات هيات نمايندگان، به عنوان هفدهمين داوطلبي كه حائز بيشترين راي در گروه بازرگاني شده بود، با استعفاي افشين كلاهي، به تركيب پارلمان بخش خصوصي پايتخت راه مي‌يابد.  او در حالي وارد تركيب هيات نمايندگان اتاق تهران مي‌شود كه تجربه دو دوره رياست اتاق تهران در دوره‌هاي ششم و هفتم هيات نمايندگان را در كارنامه دارد و در دوره هشتم نيز به عنوان يكي از اعضاي منتخب در تركيب هيات نمايندگان حضور داشت. در واقع او با سه دوره حضور در تركيب نمايندگان منتخب بخش خصوصي، جزو چهره‌هاي باسابقه اتاق تهران محسوب مي‌شود. يحيي آل‌اسحاق در حال حاضر رييس اتاق مشترك ايران و عراق را نيز عهده‌دار است و با حضور او در كنار هرويك ياريجانيان، رييس اتاق مشترك ايران و ارمنستان، تعداد روساي اتاق‌هاي مشترك در هيات نمايندگان اتاق تهران به دو نفر افزايش مي‌يابد.