رفع ريشه‌اي مسائل بازار زمان‌بر است

۱۴۰۳/۰۸/۰۳ - ۰۰:۱۷:۳۳
|
کد خبر: ۳۲۳۸۰۰

حجت‌الله صيدي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار كه در نشست مشترك با اعضاي هيات‌مديره و دبيركل كانون نهادهاي سرمايه‌گذاري شركت كرده بود، با اشاره به اقدامات نهاد ناظر براي حفظ منافع سرمايه‌گذاران در قالب بودجه ۱۴۰۴، گفت: در بعضي موضوعات مرتبط با بازار سرمايه، در لايحه بودجه با محدوديت‌ها و مقاومت‌هايي روبه‌رو بوديم اما با اتخاذ يك رويكرد فعال براي حل مسائل، پيشنهادهايي ارايه كرديم كه آثار آن در بودجه تنظيم‌شده دولت آشكار است.

حجت‌الله صيدي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار كه در نشست مشترك با اعضاي هيات‌مديره و دبيركل كانون نهادهاي سرمايه‌گذاري شركت كرده بود، با اشاره به اقدامات نهاد ناظر براي حفظ منافع سرمايه‌گذاران در قالب بودجه ۱۴۰۴، گفت: در بعضي موضوعات مرتبط با بازار سرمايه، در لايحه بودجه با محدوديت‌ها و مقاومت‌هايي روبه‌رو بوديم اما با اتخاذ يك رويكرد فعال براي حل مسائل، پيشنهادهايي ارايه كرديم كه آثار آن در بودجه تنظيم‌شده دولت آشكار است. البته لازم است برخي ديگر از بندهاي لايحه بودجه به نفع توليد و بازار سرمايه تغيير كند كه ايجاد اين تغيير، نيازمند كمك و همكاري همه فعالان بازار سرمايه است.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در اين جلسه با اشاره به اينكه مسائل و مشكلات موجود بر سر راه بازار سرمايه بايد همسو و همراه با يكديگر برطرف ‌شوند، اعلام كرد: مسائل روز تأثيرگذار بر روند بازار، مربوط به چند ماه گذشته نيست بلكه انباشته‌شده از دوره‌هاي مختلف است كه اكنون شاهد تأثير آنها بر روند معاملات بازار سهام هستيم.

او با بيان اينكه براي حل و فصل موارد تأثيرگذار بر بازار بايد جدي بود و به آن زمان داد، گفت: شايد مشكلات مانند كلافي سردرگم به نظر بيايند اما بايد فرصت داده شود تا به صورت تدريجي گره‌ها را يكي‌يكي باز كنيم، تلاش ما اين است كه در سازمان بورس چنين رويه‌اي را در پيش بگيريم و كارها را هم با جار و جنجال پيش نبريم.

صيدي رفع ريشه‌اي موارد تأثيرگذار بر بازار را زمان‌بر دانست و افزود: در اين مواقع، يكي از بهترين ياوران ما كانون نهادهاي سرمايه‌گذاري است. موانع و مشكلات مربوط به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري بررسي شده و تصميم داريم تا از طريق مذاكره با اعضاي كانون به سمت رفع آنها پيش برويم. در اين زمينه تصميماتي را اتخاذ مي‌كنيم كه ضرر آن كمتر و سود آن بيشتر باشد.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه در مناسب كردن فضاي بازار سرمايه و مديريت اخبار نيازمند برخي همكاري‌ها هستيم، گفت: پيگيري كاهش سودآوري شركت‌ها نيازمند همكاري سهامداران است. همه سهامداران بايد در كنار سازمان بورس مطالبات خود را از طريق نهادهاي مختلف پيگيري كنند.
او تأكيد كرد: تجربه نشان داده مسائل و مشكلات موجود بر سر راه بازار سرمايه بايد همسو و همراه با يكديگر برطرف ‌شوند.
صيدي به جلسه‌اي كه اخيرا با رييس‌جمهور برگزار شد، اشاره كرد و گفت: در اين جلسه مسائل بازار سرمايه و بيشتر موارد مربوط به بورس در لايحه بودجه ۱۴۰۴ مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ستاد اقتصادي دولت رويكرد مناسبي در اين خصوص داشت.