مديركل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران مطرح كرد

افزايش ۳ برابري بودجه شهرداري براي مدارس

۱۴۰۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۳۹:۱۲
|
کد خبر: ۳۲۴۲۴۴

مديركل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران از افزايش ۳ برابري بودجه شهرداري براي مدارس تهران و برگزاري انتخابات شهردار مدرسه خبر داد.

مديركل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران از افزايش ۳ برابري بودجه شهرداري براي مدارس تهران و برگزاري انتخابات شهردار مدرسه خبر داد.

به گزارش مهر، مهدي اميري اظهار كرد: حمايت مالي از طرح‌هاي دانش‌آموزي خواهيم داشت و هر نيازي را شناسايي كنند ما هزينه مالي آن را اختصاص مي‌دهيم، در هر سال اعتباري داريم و سال گذشته ۵ ميليارد تومان بدين منظور براي بيش از ۴۰۰ مدرسه جهت آموزش، اردوي آموزش، انتخابات و برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي پيش بيني كرديم.

به گفته او، همچنين هر سال بودجه‌اي براي فعاليت‌هاي عمراني و بهسازي مدارس داريم، سال پيش ۵۰ ميليارد و امسال ۱۵۷ ميليارد است كه تقريباً ۳ برابر شده است.

اميري بيان كرد: هدف‌گذاري ما در اين زمينه در مدارس دولتي است و اعتبارات بسته به نياز مدرسه و منطقه متفاوت است و در سال جاري بيش از ۲۰۰ مدرسه را آسفالت كرديم و بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع است.

او درباره طرح شهردار مدرسه هم افزود: ۵ تا ۹ مهر ماه امسال اين موضوع كليد خورد و دوره‌هاي آموزشي و انتخاب تسهيل گران صورت گرفت و امروز روز برگزاري انتخابات است.وي افزود: ۵۰۷ مدرسه دخترانه و پسرانه در سطح شهر تهران در مقطع متوسطه اول و دوم براي اين موضوع انتخاب شد و نسبت به سال قبل افزايش ۱۵ درصدي تعداد مدارس كه در اين طرح شركت كردند را داشتيم و سال قبل حدود ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار دانش‌آموز درگير اين طرح شدند.

مديركل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران بيان كرد: از هر مدرسه يك شهردار مدرسه انتخاب مي‌شود و هر شهردار مدرسه ۵ معاون خواهد داشت و احكام اين شهرداران توسط شهرداران مناطق، رييس آموزش و پرورش منطقه و مديركل آموزش‌هاي شهروندي امضا مي‌شود و طي يك مراسم نمادين به صورت تنفيذ در اختيار دانش‌آموز قرار مي‌گيرد.

او ادامه داد: شعار امسال «دانش‌آموز ايراني، اميدوار، تحول آفرين و آينده ساز» است و شهرداران مدارس پل ارتباطي مدرسه و مديريت شهري هستند به عبارتي هم مشكلات مدرسه توسط اين افراد شناسايي مي‌شود و هم تا شعاع ۵۰۰ متري اطراف مدرسه را مي‌توانند بازديد و مشكلات آن را به شهرداري اعلام كنند.

اميري يادآور شد: همچنين در طي سال جلسات متعددي ميان شهرداران مدارس و شهرداران نواحي برگزار مي‌شود كه همفكري و هم انديشي صورت گيرد تا تمرين مشاركت‌پذيري و مسووليت‌پذيري به دانش‌آموزان داشته باشيم.

مديركل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران گفت: درصدد بوده‌ايم تا مشكلات مدرسه را توسط دانش‌آموزان حل كنيم و حس مسووليت‌پذيري را در ميان دانش‌آموزان افزايش دهيم.