گرانفروشي در صدر تخلفات ناوگان حملونقل
مديركل بازرسي خدمات سازمان حمايت گفت: از كل تخلفات ثبتي طي نيمه نخست امسال در حوزه حملونقل، ۷۴ درصد مربوط به گرانفروشي و ۱۸ درصد مربوط به عدم درج قيمت و نصب نرخنامه است.
مديركل بازرسي خدمات سازمان حمايت گفت: از كل تخلفات ثبتي طي نيمه نخست امسال در حوزه حملونقل، ۷۴ درصد مربوط به گرانفروشي و ۱۸ درصد مربوط به عدم درج قيمت و نصب نرخنامه است. رضا زرينگل، مدير كل بازرسي خدمات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اظهار كرد: در شش ماه نخست امسال تعداد يك هزار و ۲ فقره پرونده در دو بخش كالا و مسافر تشكيل و همچنين ارزش تخلفات كشف شده ۱۹۴ ميليارد و ۷۰۹ ميليون و ۴۶۳ هزار و ۱۵۱ ريال است. وي افزود: از اين تعداد پرونده، ۶۱۱ مورد مربوط به گرانفروشي (با ۵۷ درصد)، ۳۶۸ مورد مربوط به عدم درج قيمت و نصب نرخ نامه (با ۳۵ درصد) و ۸۵ مورد (با ۸ درصد) مربوط به ساير تخلفات در اين حوزه است. اين مقام مسوول خاطرنشان كرد: تمام پروندهها براي رسيدگي به ادارات كل تعزيرات حكومتي استانها ارجاع شده تا پس از بررسي مطابق دستورالعملها رأي لازم صادر شود. مدير كل بازرسي خدمات سازمان حمايت تصريح كرد: بازرسان اين سازمان و ادارات كل صمت در سراسر كشور نحوه فعاليت ناوگان حمل و نقل عمومي درون و برون شهري مسافر و بار را رصد كرده و در صورت اثبات تخلف از سوي شركتهاي مذكور با آنان طبق موازين قانوني برخورد خواهند كرد. بنا بر اعلام سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اين مقام مسوول ضمن تاكيد بر نظارت مستمر بر عملكرد ناوگان حمل و نقل درون و برون شهري كالا و مسافر، از بازرسان خواست، با پيگيري و رسيدگي دقيق به گزارشها و شكايتهاي مردمي، شاكيان را نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقتصادي مطمئن سازند. ضمنا از مردم تقاضا كرد با انعكاس هرگونه سوءاستفادههاي احتمالي در اين زمينه از طريق تماس با تلفن ۱۲۴ و يا مراجعه حضوري به ادارات كل صنعت، معدن و تجارت استانها، بازرسان را در اين نظارتها ياري كنند.