با افزايش انتقادها از مشكلات قطار حومه‌اي تهران- قم مطرح شد

بررسي علل تشكيل بازار سياه فروش بليت‌

۱۴۰۳/۰۸/۱۴ - ۰۰:۵۴:۴۵
|
کد خبر: ۳۲۴۷۶۹

در ماه‌هاي اخير گزارش‌ها و انتقادهاي بسياري درباره چالش‌هايي كه مسافران براي تهيه بليت قطار حومه‌اي تهران- قم با آن مواجه بودند، رسانه‌اي شده است و حالا مدير پروژه قطارهاي حومه‌اي شركت راه‌آهن در پاسخ به موضوعات مطروحه از سوي مسافران و انتقادات آنها نسبت به بي‌نظمي در فروش بليت قطار گفت: از پيگيري و انعكاس نظرات مسافران عزيز در خصوص خدمات قطارهاي حومه‌اي تهران- قم سپاسگزاريم، هدف ما همواره ارائه خدمات باكيفيت و تلاش براي بهبود مستمر تجربه سفر مسافران است.

در ماه‌هاي اخير گزارش‌ها و انتقادهاي بسياري درباره چالش‌هايي كه مسافران براي تهيه بليت قطار حومه‌اي تهران- قم با آن مواجه بودند، رسانه‌اي شده است و حالا مدير پروژه قطارهاي حومه‌اي شركت راه‌آهن در پاسخ به موضوعات مطروحه از سوي مسافران و انتقادات آنها نسبت به بي‌نظمي در فروش بليت قطار گفت: از پيگيري و انعكاس نظرات مسافران عزيز در خصوص خدمات قطارهاي حومه‌اي تهران- قم سپاسگزاريم، هدف ما همواره ارائه خدمات باكيفيت و تلاش براي بهبود مستمر تجربه سفر مسافران است. مهدي قمري نژاد گفت: فاصله‌۹۰ درصدي ميان درآمد و هزينه‌ها، فشار زيادي بر توان مالي شركت رجا به عنوان بهره‌بردار خصوصي اين مسير و همچنين شركت راه‌آهن به عنوان متولي ايجاد ظرفيت و نگهداري زيرساخت‌ها وارد كرده است.

به گزارش ايسنا، او افزود: در خصوص رفتار و عملكرد مهمانداران، تمامي مهمانداران شاغل در قطارهاي شركت راه‌آهن آموزش‌هاي لازم را براي ارايه خدمات حرفه‌اي و رفتار محترمانه با مسافران طي مي‌كنند. اين افراد علاوه بر گذراندن دوره‌هاي اوليه، در بازه‌هاي زماني منظم در دوره‌هاي بازآموزي شركت مي‌كنند تا ضمن ارتقای دانش و مهارت‌هاي ارتباطي، بتوانند نيازهاي مسافران را به بهترين شكل برآورده سازند.  مدير پروژه قطارهاي حومه‌اي تصريح كرد: هرگونه بازخورد درباره رفتار و عملكرد مهمانداران به دقت بررسي و در صورت نياز، اقدامات اصلاحي و تذكرات لازم به عمل مي‌آيد. هدف ما اطمينان از رضايت و راحتي مسافران عزيز است. او در ادامه گفت: در خصوص قيمت بليت و تفاوت هزينه‌ها لازم به يادآوري است كه بهاي بليت قطارهاي حومه‌اي اين مسير كمتر از ۲۰ هزار تومان تعيين شده است، در حالي كه هزينه واقعي ارايه اين خدمات براي هر مسافر بيش از ۲۰۰ هزار تومان است. اين فاصله‌۹۰ درصدي ميان درآمد و هزينه‌ها، فشار زيادي بر توان مالي شركت رجا به عنوان بهره‌بردار خصوصي اين مسير و همچنين شركت راه‌آهن به عنوان متولي ايجاد ظرفيت و نگهداري زيرساخت‌ها وارد كرده است. قمري نژاد اضافه كرد: اين چالش علاوه بر محدودسازي امكان توسعه و افزايش ظرفيت، سبب شكل‌گيري بازار سياه بليت‌ها نيز شده كه به نوبه‌ خود مشكلاتي را براي مسافران ايجاد كرده است.