جزييات نحوه ترخيص كالاهاي داراي كارت بازرگاني «ابطال، منقضي يا تعليق شده»

۱۴۰۳/۰۸/۱۶ - ۰۱:۱۳:۰۰
|
کد خبر: ۳۲۵۰۲۷

وزارت صنعت، معدن و تجارت نحوه ترخيص كالاهاي داراي كارت بازرگاني ابطال، منقضي يا تعليق شده را به گمركات كشور ابلاغ كرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نحوه ترخيص كالاهاي داراي كارت بازرگاني ابطال، منقضي يا تعليق شده را به گمركات كشور ابلاغ كرد. به گزارش ايسنا، مديركل دفتر واردات وزارت صمت طي نامه‌اي به مديران گمركات اجرايي، نحوه ترخيص كالاهاي داراي كارت بازرگاني ابطال، منقضي يا تعليق شده را اعلام كرد. بر اين اساس از تسهيلات موضوع بخشنامه مورد اشاره، براي ترخيص اقلام ثبت سفارش‌هايي است كه در زمان اعتبار كارت بازرگاني صادر و داراي كد ساتا بوده همچنين يكي از شروط زير را نيز داشته باشد: بارنامه آنها در زمان اعتبار ثبت سفارش صادر شده باشد يا كالاي آنها در زمان اعتبار ثبت سفارش به گمركات كشور رسيده باشد و داراي قبض انبار معتبر از اماكن گمركي باشد. همچنين براساس نامه دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص شمول تسهيلات ياد شده براي كالاهاي تجاري تخليه شده در مناطق آزاد و ويژه سراسر كشور، چنانچه داراي شرايط تبصره ۵ ماده ۱۱ آيين نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات باشند با رعايت ساير مقررات و ضوابط جاري اقدام لازم صورت پذيرد.