ارتباط عاطفي دانش‌آموز با مدرسه ركن ايجاد محيط مثبت يادگيري است

۱۴۰۳/۰۸/۲۷ - ۰۱:۴۱:۴۴
|
کد خبر: ۳۲۵۸۹۳

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترين ركن در تحقق ايجاد محيط مثبت يادگيري ايجاد ارتباط عاطفي بين دانش‌آموزان و مدرسه است. به گزارش مهر، رضوان با اشاره به ضرورت افزايش تعامل و همكاري با ادارات‌كل آموزش و پرورش استان‌ها در حوزه برنامه‌ريزي، گفت: اگر برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري به صورت غيرمتمركز و با استفاده از نظرات كارشناسي استان‌ها صورت بگيرد، قطعا منجر به كسب نتايج بهتري خواهد شد.

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترين ركن در تحقق ايجاد محيط مثبت يادگيري ايجاد ارتباط عاطفي بين دانش‌آموزان و مدرسه است. به گزارش مهر، رضوان با اشاره به ضرورت افزايش تعامل و همكاري با ادارات‌كل آموزش و پرورش استان‌ها در حوزه برنامه‌ريزي، گفت: اگر برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري به صورت غيرمتمركز و با استفاده از نظرات كارشناسي استان‌ها صورت بگيرد، قطعا منجر به كسب نتايج بهتري خواهد شد. وي افزود: سيستم آموزشي كشور نيازمند شبكه‌سازي است؛ شبكه‌اي كه در آن حتي مناطق، نواحي و حتي مدارس نيز بتوانند در برنامه‌ريزي مشاركت كنند و ايده‌هاي خود را ارايه دهند و از اين طريق در جريان تربيت و آموزش كشور تاثيرگذاري حداكثري داشته باشند. حكيم‌زاده با اشاره به ضرورت ارتقاي مهارت‌هاي سواد پايه در دانش‌آموزان دوره ابتدايي، تاكيد كرد: اين موضوع يكي از اولويت‌هاي اصلي معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در دور جديد است كه البته براي تحقق آن همكاري و تعامل ادارات‌كل استان و ارايه نقطه‌نظرات آنها ضروري است. معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: اين معاونت آمادگي دارد ايده‌ها و نظرات همه فعالان استاني آموزش و پرورش را در اين زمينه دريافت كنند تا برنامه‌ها مبتني بر اقتضائات محيطي و بومي طراحي شوند و شرايط به بهترين شكل براي ارتقاي سطح مهارت‌هاي پايه در دانش‌آموزان فراهم شود. حكيم‌زاده ادامه داد: يكي ديگر از اولويت‌هاي معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در دور جديد كاهش شاخص بازماندگان از تحصيل است؛ افرادي كه علي‌رغم رسيدن به سن قانوني براي ورود به نظام آموزشي رسمي كشور، همچنان از تحصيل محروم مانده‌اند و به هر دليلي امكان حضور در مدرسه را ندارند. جذب حداكثري اين افراد از ماموريت‌هاي اصلي وزارت آموزش و پرورش و از تاكيدات وزير محترم آموزش و پرورش است كه به صورت جدي پيگيري خواهد شد.