شرايط انتخاب «مدارس ماندگار»
معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه ۶۲ مدرسه در كشور به عنوان مدارس ماندگار وجود دارد كه دانشآموزان در آن مشغول تحصيل هستند كه اين مدارس به شيوه هيات امنايي اداره ميشوند گفت: اين مدارس بايد داراي شرايط لحاظ شده باشند تا به عنوان الگو براي ساير مدارس انتخاب شوند.
معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه ۶۲ مدرسه در كشور به عنوان مدارس ماندگار وجود دارد كه دانشآموزان در آن مشغول تحصيل هستند كه اين مدارس به شيوه هيات امنايي اداره ميشوند گفت: اين مدارس بايد داراي شرايط لحاظ شده باشند تا به عنوان الگو براي ساير مدارس انتخاب شوند. موسيالرضا كفاش در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه در آموزش و پرورش مدارسي كه از قدمت و فرهنگ تاريخي برخوردار هستند بايد به عنوان مدارس الگو معرفي شوند گفت: آيين نامهاي تحت عنوان «مدارس ماندگار» بعد از بازنگريها، در سال ۱۴۰۱ به تصويب رسيد؛ براساس آن مدارس دولتي كه داراي مفاد و شرايط لحاظ شده در اين آييننامه باشند با مجوز كميسيون معين شوراي آموزش و پرورش به عنوان مدارس ماندگار شناخته ميشوند. وي با بيان اينكه شيوه اداره اين مدارس به صورت هيات امنايي است، درباره شاخصهاي انتخاب اين مدارس افزود: مدارسي كه بناي ساختمان آن حداقل ۷۵ سال قدمت داشته باشد، داير باشد يعني ادامه فعاليت داشته باشد، فضاي مناسب مطابق با شاخصهاي برنامه زيرنظام تامين فضا، تجهيزات، فناوري و استانداردهاي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس از جمله سرانه فضاي آموزشي، پرورشي، ورزشي، اداري و سرانه فضاي سبز داشته باشد، به عنوان مدارس ماندگار انتخاب ميشوند. معاون دبيركل شوراي عالي آموزشوپرورش با بيان اينكه درحال حاضر ۶۲ مدرسه ماندگار در سطح كشور وجود دارد ادامه داد: اين مدارس بايد يك هنر معماري، بومي، منطقهاي داشته و داراي يك قدمت تاريخي باشند.