اينستاگرام به كاربران براي ريست «توصيه محتوا» اجازه مي‌دهد

۱۴۰۳/۰۹/۰۱ - ۰۳:۱۴:۲۴
|
کد خبر: ۳۲۶۲۶۵

اينستاگرام در اقدامي آزمايشي، به بعضي از كاربران اجازه خواهد داد «توصيه محتوا» در اين پلتفرم را تنظيم كنند و در واقع، الگوريتمي را كه مشخص مي‌كند كدام پست‌ها و ويديوها در فيد آنها به نمايش درآيد را ري‌استارت كنند. به گزارش ايسنا، اين تغيير فقط يك آزمايش است، اما به زودي در سطح جهاني عرضه خواهد شد و براي اين طراحي شده است تا اگر كاربران متوجه شوند محتواي موجود در فيد اينستاگرام آنها، ديگر با علايقشان مطابقت ندارد، آن را تغيير دهند

اينستاگرام در اقدامي آزمايشي، به بعضي از كاربران اجازه خواهد داد «توصيه محتوا» در اين پلتفرم را تنظيم كنند و در واقع، الگوريتمي را كه مشخص مي‌كند كدام پست‌ها و ويديوها در فيد آنها به نمايش درآيد را ري‌استارت كنند. به گزارش ايسنا، اين تغيير فقط يك آزمايش است، اما به زودي در سطح جهاني عرضه خواهد شد و براي اين طراحي شده است تا اگر كاربران متوجه شوند محتواي موجود در فيد اينستاگرام آنها، ديگر با علايقشان مطابقت ندارد، آن را تغيير دهند. اينستاگرام در اوايل سال جاري، كنترل‌هاي حريم خصوصي جديدي را اعلام كرد كه به كاربران نوجوان اجازه مي‌دهد موضوعاتي را كه مي‌خواهند بيشتر ببينند، مانند كتاب، سفر، آشپزي يا ورزش، انتخاب كنند. اين پلتفرم در حال حاضر به كاربران اجازه مي‌دهد تا به اشتراك بگذارند آيا به ويديوهايي كه به آنها توصيه مي‌شود علاقه دارند يا نه و سيگنال‌هاي ديگر را هم براي تصميم‌گيري درباره اينكه چه چيزي را به آنها نشان دهد در نظر مي‌گيرد؛ براي مثال، آيا كاربر، پستي را دوست دارد يا به اشتراك مي‌گذارد. ريست الگوريتم توصيه، همچنين به كاربران اين فرصت را مي‌دهد تا در صورت تمايل، حساب‌هايي را كه دنبال مي‌كنند و مايل به حذف آنها هستند را بررسي كنند. شركت متا، روز سه‌شنبه، در يك پست وبلاگ نوشت: مي‌خواهيم مطمئن شويم كه همه افراد در اينستاگرام، به‌ خصوص نوجوانان، تجربيات ايمن، مثبت و متناسب با سن خود دارند و احساس مي‌كنند زماني كه در اينستاگرام مي‌گذرانند ارزشمند است. مي‌خواهيم به نوجوانان راه‌هاي جديدي براي شكل‌دهي به تجربه اينستاگرامي خود بدهيم تا بتوانند همچنان شور و علايق آنها را منعكس كنند. شركت متا، محتواي بيشتر مرتبط با سرگرمي را در اينستاگرام توصيه كرده و از اخبار و سياست فاصله گرفته، زيرا به دنبال افزايش زماني است كه كاربران جوانان در پلتفرم‌هاي اين شركت سپري مي‌كنند. اين شركت همچنين براي رقابت بيشتر با تيك‌تاك، محتواي بيشتري را از حساب‌هاي غريبه يا افرادي كه كاربران از قبل دنبال نمي‌كنند، توصيه مي‌كند. الگوريتم تيك‌تاك كه عامل رشد سريع اين اپليكيشن شناخته مي‌شود، با توصيه محتواي يك كاربر، به افرادي كه از قبل او را دنبال نمي‌كنند، به وايرال شدن پست‌ها كمك مي‌كند. بيش از يك ميليارد نفر در سراسر جهان از تيك‌تاك، استفاده مي‌كنند كه بسياري از آنها نوجوان هستند و هر روز ساعت‌ها ويديو تماشا مي‌كنند. بر اساس گزارش بلومبرگ، تيك‌تاك در سال گذشته، ويژگي معرفي كرد كه به كاربران اجازه مي‌داد فيدهاي ويديوي خود را ريست كنند و يك به‌روزرساني هم فراهم كرد كه كمك مي‌كند نوجوانان محتواي مضر كمتري مشاهده كنند.