ارايه الكترونيكي خدمات هويتي به ايرانيان در ۴۵ كشور

۱۴۰۳/۰۹/۰۱ - ۰۳:۲۴:۴۳
|
کد خبر: ۳۲۶۲۸۰

معاون وزير كشور و رييس سازمان ثبت احوال گفت: سامانه اخذ درخواست كارت هوشمند ملي طي يك سال گذشته در ۴۵ نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور راه‌اندازي شده و در حال خدمات‌دهي به ايرانيان خارج از كشور است. به گزارش سازمان ثبت احوال كشور، هاشم كارگر اظهار داشت: اين اقدام در راستاي تسهيل و تسريع در ارايه خدمات هويتي و افزايش رضايتمندي هموطنان خارج از كشور انجام شده است.

معاون وزير كشور و رييس سازمان ثبت احوال گفت: سامانه اخذ درخواست كارت هوشمند ملي طي يك سال گذشته در ۴۵ نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور راه‌اندازي شده و در حال خدمات‌دهي به ايرانيان خارج از كشور است. به گزارش سازمان ثبت احوال كشور، هاشم كارگر اظهار داشت: اين اقدام در راستاي تسهيل و تسريع در ارايه خدمات هويتي و افزايش رضايتمندي هموطنان خارج از كشور انجام شده است. وي بيان كرد: در گذشته ايرانيان خارج از كشور براي دريافت مدارك هويتي خود بايد ضمن حضور در داخل كشور، نسبت به ثبت درخواست مدارك هويتي خود در اداره كل امور خارجه ايرانيان خارج از كشور اقدام كرده يا به كنسولگري‌هاي خاص مراجعه مي‌كردند كه روند طولاني شدن پست مدارك به ايران و بازگشت مدارك به كنسولگري موجب نارضايتي ايرانيان خارج از كشور شده بود. 
معاون وزير كشور و رييس سازمان ثبت احوال گفت: طي سال‌هاي اخير و در راستاي تسهيل در ارايه خدمات هويتي با همكاري وزارت امور خارجه و استفاده از ظرفيت بين دستگاهي، ارتباط الكترونيك كنسولگري‌ها با سازمان ثبت احوال كشور برقرار شده و هم‌اكنون در بيش از ۱۳۰ نمايندگي خارج از كشور تمامي خدمات هويتي به ايرانيان ارايه مي‌شود. 
كارگر با اشاره به راه‌اندازي پروژه‌هاي جديد در سازمان ثبت احوال كشور به ويژه سامانه اخذ درخواست كارت هوشمند ملي در ۴۵ نمايندگي جمهوري اسلامي ايران طي يك سال اخير افزود: درراستاي تسهيل و تسريع در ارايه خدمات هويتي، وب سرويس دريافت الكترونيك اسناد ولادت، اسناد وفات، اسناد ازدواج و طلاق و وب‌سرويس دريافت الكترونيك درخواست صدور شناسنامه مجدد در كنسولگري‌ها فعال شد و هم‌اكنون تمامي درخواست‌ها به صورت الكترونيك به سازمان ثبت احوال كشور ارسال و خدمات در كوتاه‌ترين زمان به ايرانيان خارج از كشور ارايه مي‌شود.