كوتاه شدن دست دلالان خودرو با اين اتفاق
پيام الياسكردي، كارشناس بازار سرمايه گفت: سايپا و ايرانخودرو مدتها بود كه افزايش قيمت نداشتند. با توجه به اختلاف بسيار قيمت كارخانه با قيمت بازار باعث شده بود دلالان از اين اختلاف قيمت استفاده كنند. كه براساس برآوردهاي صورت گرفته حدود ١٠٠ همت اختلاف قيمتها به جيب ذينفعان ميرفت.
صداي بورس| پيام الياسكردي، كارشناس بازار سرمايه گفت: سايپا و ايرانخودرو مدتها بود كه افزايش قيمت نداشتند. با توجه به اختلاف بسيار قيمت كارخانه با قيمت بازار باعث شده بود دلالان از اين اختلاف قيمت استفاده كنند. كه براساس برآوردهاي صورت گرفته حدود ١٠٠ همت اختلاف قيمتها به جيب ذينفعان ميرفت. كارشناس بازار سرمايه افزود: متاسفانه برنامه درستي براي مقابله با قيمتگذاريهاي خودرو وجود ندارد. دولت قيمتگذاري دستوري را انجام ميدهد و بعد از مدتي، قيمتگذاري انجام ميشود و اين اختلاف به علت تورم يعني قيمت كارخانه با قيمت بازار است كه به گران شدن خودرو ميانجامد. الياسكردي خروج قيمت كارخانه از انحصاري را اقدام مثبتي دانست و گفت: اقدام درست اين است كه به سمت آزادسازي واقعي قيمت رفت يعني معاملات با قيمت بازار صورت گيرد و قيمت كارخانه از انحصار خارج و اجازه داده شود تا واردات انجام و تعرفه به آرامي كاهش پيدا كند.