آغاز ريلگذاري راهآهن چابهار- زاهدان
عمليات ريلگذاري راهآهن چابهار- زاهدان محدوده خاش تا ايرانشهر آغازشد. ريلگذاري اين بخش از راهآهن چابهار- زاهدان در راستاي تكميل كريدور ريلي شرق كشور و بهرهمندي از مزاياي ترانزيت ريلي با اتصال بندر شهيد بهشتي چابهار به شبكه ريلي، انجام شد.
عمليات ريلگذاري راهآهن چابهار- زاهدان محدوده خاش تا ايرانشهر آغازشد. ريلگذاري اين بخش از راهآهن چابهار- زاهدان در راستاي تكميل كريدور ريلي شرق كشور و بهرهمندي از مزاياي ترانزيت ريلي با اتصال بندر شهيد بهشتي چابهار به شبكه ريلي، انجام شد. به گزارش ايلنا، معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها، پيشرفت فيزيكي كل راهآهن خاش ايرانشهر را ۶۰ درصد اعلام كرد و گفت: پيشرفت عمليات زيرسازي در اين محدوده نيز ۷۴ درصد است و امروز شاهد آغاز عمليات ريلگذاري آن هستيم. عباس خطيبي، ريل مورد نياز براي ساخت اين ۴۶۶ كيلومتر را ۷۰ هزار تن بيان كرد و افزود: تمام ريل مورد نياز اين پروژه توليد ملي است و از كارخانجات داخل كشور تامين ميشود. او اظهار كرد: هماكنون تمامي جبهههاي كاري در بخش زيرسازي، روسازي و ساختمان در راه آهن چابهار ء زاهدان فعال هستند. معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها در خصوص وضعيت اجرايي راهآهن چابهار - زاهدان گفت: در حال حاضر پيشرفت فيزيكي كل محور ۷۳ درصد، زيرسازي ۸۷ درصد، روسازي ۲۶ درصد و ساختمانها ۲۷ درصد است. خطيبي وضعيت پيشرفت فيزيكي محدوده ايرانشهر نيكشهر به طول ۱۷۴ كيلومتر را ۶۰ درصد اعلام كرد و ادامه داد: عمليات اجرايي در محدوده نيكشهر تا چابهار به طول ۱۴۰ كيلومتر نيز ۷۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و زيرسازي آن نيز به ۹۴ درصد رسيده است. او راهآهن چابهار- زاهدان را يكي از اولويت مهم كشور دانست و بيان كرد: توسعه مناطق كم برخوردار شرق كشور، سواحل مكران و بالفعل شدن ظرفيتهاي معدني شرق كشور از مزاياي اين مسير ريلي در سطح ملي و اتصال ترانزيتي كشورهاي آسياي ميانه و شرق روسيه به آبهاي آزاد، دسترسي افغانستان به آبهاي آزاد و كشور هندوستان به بندر چابهار از ديگر مزاياي آن در سطح بينالمللي است.