ايجاد مركز تجاري در كشورهاي همسايه

۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۵۷:۳۸
|
کد خبر: ۳۲۶۶۶۰

محمدعلي دهقان دهنوي در ديدار با هيات‌مديره انجمن نمايشگاه‌هاي ايران، نمايشگاه‌ها را ابزار توسعه تجارت دانست و افزود: رويدادهاي تجاري براي موفقيت بايد به مركز توسعه تجارت تبديل شوند و براي تحقق اين مهم بايد دو اقدام عملياتي شود نخست ايجاد ابتكار و دوم افزايش امكانات در فضاي نمايشگاهي.

محمدعلي دهقان دهنوي در ديدار با هيات‌مديره انجمن نمايشگاه‌هاي ايران، نمايشگاه‌ها را ابزار توسعه تجارت دانست و افزود: رويدادهاي تجاري براي موفقيت بايد به مركز توسعه تجارت تبديل شوند و براي تحقق اين مهم بايد دو اقدام عملياتي شود نخست ايجاد ابتكار و دوم افزايش امكانات در فضاي نمايشگاهي. رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران با تاكيد بر افزايش امكانات مورد نياز بازديدكنندگان درفضاي نمايشگاهي، تصريح كرد: رستوران، فودكورت، سينما، محل بازي كودكان  و... بايد در فضاي نمايشگاهي تعبيه و تعريف شود؛ همچنين براي مذاكرات بايد سالن B۲B، مترجم و مشاور حقوقي در نظر گرفته شود تا زمينه‌ها براي عقد قرارداد در محل نمايشگاهي فراهم شود.  دهقان دهنوي با بيان اينكه هدف از برگزاري نمايشگاه‌ها توسعه تجارت است، گفت: برگزاركنندگان نمايشگاه بايد در مسير توسعه تجارت گام بردارند، اگر در مسير برگزاري بهتر نمايشگاه‌ها سرمايه‌گذاري شود در نهايت به نفع توسعه تجارت تمام مي‌شود. به عنوان مثال مي‌توان در كنار برگزاري نمايشگاه‌ها، تشكل‌ها و صنايع استاني با تشكيل يك كنسرسيوم و گروه‌هاي مردم نهاد به توسعه صادرات كمك كنند.  معاون وزير صمت ادامه داد: استان‌هاي مرزي كشور خواهرخواندگي در استان‌هاي همجوار همسايه انتخاب و با آنها ارتباط تجاري بيشتري برقرار كنند. همچنين مي‌توانيد از ظرفيت ايجاد مركز تجاري بهره بگيريد و در كشورهاي همسايه مراكز تجاري  برپا  كنيد.