هيجان خريداران براي پرچمدار جديد هواوي رنگ باخت
هواوي شاهد هيجان كمتر مصرفكنندگان در چين براي گوشي جديد «ميت ۷۰» است كه ممكن است بر روي فروش كل سال اين شركت تاثير بگذارد و به نفع اپل و برندهاي چيني ديگر شود.
هواوي شاهد هيجان كمتر مصرفكنندگان در چين براي گوشي جديد «ميت ۷۰» است كه ممكن است بر روي فروش كل سال اين شركت تاثير بگذارد و به نفع اپل و برندهاي چيني ديگر شود. به گزارش ايسنا، تحليلگران شركت جفريز در يادداشتي نوشتند: نگاهي به صحبتها در فضاي مجازي نشان ميدهد تلفن هوشمند «ميت۷۰» كه هفته گذشته معرفي شد، بر اساس بازبينيها و اظهارنظرهاي آنلاين، با شور و هيجان كمتري روبرو شد. اكنون احتمال دارد پيشبيني فروش ۴۸ ميليون گوشي در سال جاري، هدف بازبيني نزولي قرار گيرد زيرا مدل «پورا ۷۰» از زمان عرضه در آوريل، فقط پنج ميليون دستگاه فروش رفته است. گوشي «ميت ۶۰» كه نسل قبلي «ميت ۷۰» است، در سال ميلادي گذشته عرضه شد و هواوي با اين گوشي كه تا به امروز، ۱۲ تا ۱۳ ميليون دستگاه فروش رفته است، به بازار گوشيهاي بالا رده بازگشت. تحليلگران جفريز گفتند: بر اين باوريم كه حجم فروش «ميت ۷۰» ممكن است كمتر از «ميت ۶۰» باشد و پيش بيني هواوي از فروش ۴۸ ميليون دستگاه گوشي در سال جاري، محقق نميشود كه به نفع آيفون اپل و برندهاي ديگر است. هواوي، «ميت ۷۰» را قدرتمندترين گوشي توصيف كرده اما تحليلگران و مصرفكنندگان ميگويند بهبودها نسبت به مدل قبلي، محدود به نظر ميرسد.
در حالي كه معرفي «ميت ۶۰» غوغا به پا كرد زيرا هواوي با عرضه اين گوشي و استفاده از يك تراشه پيشرفته در ساخت آن، موفق شد تحريمهاي امريكا را به چالش بكشد، افزايش بهبود و بهره وري در «ميت ۷۰»، براي هواوي دشوار از آب درآمد. توبي ژو، تحليلگر شركت مشاوره «كانالايز» اظهار كرد: واكنش سرد به گوشي جديد، غيرقابل اجتناب بود زيرا هيجان مصرفكنندگان و صنعت پس از بازگشت اوليه هواوي، فروكش كرده است. وي پيش بيني كرد حجم فروش سري «ميت۷۰» به دليل ظرفيت توليد كافي، رشد اندكي نسبت به سري «ميت۶۰» داشته باشد. بر اساس گزارش رويترز، حس وطن پرستي پيرامون پيشرفت فناوري هواوي، به روند بهبود بازار هواوي كمك كرده و رقابت اين شركت با بازيگران ديگر را تشديد كرده است. طبق آمار شركت كانالايز، هواوي در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴، دومين فروشنده بزرگ تلفن هوشمند در بازار چين بود و فروش گوشيهاي اين شركت براي چهارمين فصل متوالي، از مرز ۱۰ ميليون دستگاه عبور كرد. اين آمار بهبود قابل ملاحظه در مقايسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ را نشان ميدهد كه اين شركت فقط ۴.۱ ميليون دستگاه گوشي فروخته بود.