خانه‌های پرفروش؛ استقبال متقاضیان از آپارتمان‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ متری + ویدئو

۱۴۰۳/۰۹/۱۱ - ۲۳:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۲۷۰۷۹

بازار متنوع مسکن، گزینه‌های زیادی در مقابل متقاضیان مصرفی و سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد. اما برای خرید ملک باید به چه خصوصیاتی بیشتر توجه کرد؟ باید چه نوع ملکی خرید؟ داوود بیگی‌نژاد، نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» به این سوال پاسخ داده است.

خانه‌های پرفروش؛ استقبال متقاضیان از آپارتمان‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ متری + ویدئو

به گزارش تجارت نیوز، با توجه به تنوع املاک مسکونی، اگر فردی نقدینگی قابل قبولی برای ورود به این بازار داشته باشد، ممکن است دچار سردرگمی شود که در کدام منطقه تهران و در چه ملکی با چه شرایطی سرمایه‌گذاری کند. چگونه باید وارد بازار مسکن شد و در آن سرمایه‌گذاری کرد؟

داوود بیگی‌نژاد، نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به این سوال پاسخ داده است.

تمایل افراد به خرید خانه‌های 50 تا 60 متری افزایش یافته است

اگر فقط بخواهیم از دیدگاه سرمایه‌گذاری به مسکن نگاه کنیم، خصوصیات ملکی که برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌شود باید چه باشد؟

وقتی آمارهایی را که تا مرداد منتشر شده بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم تمایل افراد به خرید آپارتمان‌های بین 50 تا 60 متر است. باید توجه داشت رفتار مناطق مختلف تهران با هم متفاوت است. شما نمی‌توانید در شمیران آپارتمانی عرضه کنید و انتظار داشته باشید همان متراژ در نواحی و مناطق دیگر تهران نیز پرمشتری باشد. مناطق مختلف متراژهای متفاوتی را می‌پسندند. اگر بخواهید در مناطق جنوبی تهران سرمایه‌گذاری کنید، متراژهای کوچک حدود 50 تا 60 متر مطلوب هستند، در حالی که در برخی مناطق دیگر تهران، متراژ مطلوب ممکن است بین 100 تا 150 متر باشد. بنابراین، تمایل افراد به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به میزان سرمایه‌گذاری آنها بستگی دارد.

افراد باید ابتدا مشخص کنند چه مقدار می‌خواهند در مسکن سرمایه‌گذاری کنند و بر اساس آن، منطقه مورد نظر خود را پیدا کنند. نیازهای مصرفی افراد در مناطق مختلف تهران به ترتیبی خاص مرتفع می‌شود. به هر حال، باید بپذیریم که تردد در تهران برای بسیاری از افراد مستلزم صرف هزینه و زمان است. بنابراین، هر چه خانه‌ای که قرار است خریداری کنید به محل کار شما نزدیک‌تر باشد، برایتان مطلوب‌تر خواهد بود، زیرا هم هزینه‌های رفت‌وآمد خانواده را کنترل می‌کند و هم در صرف وقت کمک‌کننده است. این عوامل می‌تواند رفتار و تصمیم مردم را در انتخاب محل خرید آپارتمان یا مسکن تحت تاثیر قرار دهد.