تعريض جاده قديم تهران- قم
مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران، از گشايش مسير كندروي شرقي جاده قديم تهران- قم در ورودي كهريزك خبر داد. به گزارش مهر مهدي صداقتي، گفت: اين محدوده با توجه به فقدان مسيرهاي كندرو و نيز وجود كاربريهاي جاذب سفر همچون ورودي شهر كهريزك، ايستگاه متروي كهريزك، ايستگاه تاكسي و پاركينگهاي عمومي، دچار ترافيك عبوري قابل توجه و نيازمند تعريض مسير از طريق احداث مسيرهاي كندرو بود.
مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران، از گشايش مسير كندروي شرقي جاده قديم تهران- قم در ورودي كهريزك خبر داد. به گزارش مهر مهدي صداقتي، گفت: اين محدوده با توجه به فقدان مسيرهاي كندرو و نيز وجود كاربريهاي جاذب سفر همچون ورودي شهر كهريزك، ايستگاه متروي كهريزك، ايستگاه تاكسي و پاركينگهاي عمومي، دچار ترافيك عبوري قابل توجه و نيازمند تعريض مسير از طريق احداث مسيرهاي كندرو بود. او ادامه داد: عدم وجود مسيرهاي كندرو اين محدوده كه مرز منطقه ۱۹ شهرداري تهران با كهريزك محسوب ميشود، سبب كاهش عرض سوارهرو از ۶ خط به ۳ خط عبوري و در نتيجه وقوع تصادفات سنگين يا ايجاد گرههاي ترافيكي شده بود. صداقتي بيان كرد: طي بازديد سال گذشته معاون فني و عمراني شهرداري تهران، تعريض و اصلاح اين بخش از جاده قديم تهران-قم در قالب بخشي از درخواستهاي مردمي مطرح شد و به اين ترتيب پروژه تعريض پل زيرگذر بهشت زهرا در ورودي شهر كهريزك با هدف تعريض مسيرهاي كندروي شرقي و غربي جاده قديم تهران-قم و در نتيجه افزايش ظرفيت ترافيكي اين معبر در دستور كار قرار گرفت. مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران با اشاره به آغاز عمليات اجرايي از ارديبهشت ماه سال ۱۴۰۳، از به ثمر نشستن جبهه شرقي پروژه طي مدت زمان ۷ ماه خبر داد و گفت: در اين پروژه، تعريض پل شرقي به عرض ۲۴ متر و طول ۲۱ متر در ۳ خط سواره رو (كندرو) و احداث يك پيادهرو به عرض ۴ متر به اتمام رسيده و آخرين مراحل عمليات عمراني براي تعريض پل غربي نيز ادامه دارد.