اظهارات ضدو نقيض اوپن‌اي‌آي درباره انتشار آگهي درپلتفرم‌هايش

۱۴۰۳/۰۹/۱۴ - ۰۰:۴۲:۴۱
|
کد خبر: ۳۲۷۳۰۲

شركت اوپن‌اي‌ آي پس از آنكه اعلام كرد درباره انتشار آگهي در پلتفرم‌هايش فكر مي‌كند، انجام اين امر را در زمان فعلي رد كرد. به گزارش مهر به نقل از رجيستر، هرچند نمايش آگهي براي كاربراني كه به ايده‌هاي بلندپروازانه اوپن‌اي‌اي در سال‌هاي اوليه فعاليتش عادت كرده‌اند، چندان جالب نيست اما با توجه به گزارش‌هايي مبني بر آنكه اين شركت توسعه‌دهنده هوش مصنوعي سعي دارد ساختار خود را به يك ماهيت درآمدزا تبديل كند، چندان عجيب نيست.

شركت اوپن‌اي‌ آي پس از آنكه اعلام كرد درباره انتشار آگهي در پلتفرم‌هايش فكر مي‌كند، انجام اين امر را در زمان فعلي رد كرد. به گزارش مهر به نقل از رجيستر، هرچند نمايش آگهي براي كاربراني كه به ايده‌هاي بلندپروازانه اوپن‌اي‌اي در سال‌هاي اوليه فعاليتش عادت كرده‌اند، چندان جالب نيست اما با توجه به گزارش‌هايي مبني بر آنكه اين شركت توسعه‌دهنده هوش مصنوعي سعي دارد ساختار خود را به يك ماهيت درآمدزا تبديل كند، چندان عجيب نيست. البته سرويس‌هاي اين شركت مشتركاني نيز دارد، اما باتوجه به سلطه اوپن‌اي آي در فضاي هوش مصنوعي، افزودن آگهي‌ها به آنها ممكن است براي استراتژي‌هاي تجاري كارآمد باشند. «سارا فريار» مدير ارشد مالي اوپن‌اي آي در بيانيه‌اي در اين باره اعلام كرد: پيش بيني مي‌شود كسب و كار فعلي ما با سرعت زيادي رشد كند و ما شاهد فرصت‌هاي خارق العاده‌اي در مدل تجاري فعلي خود هستيم. هرچند ما از بررسي روش‌هاي درآمدزايي ديگر در آينده استقبال مي‌كنيم، اما هم‌اكنون هيچ طرحي براي تبليغات نداريم. البته اين بيانيه با اظهارات قبلي فريار كه در فايننشال تايمز منتشر شده، متفاوت است. مدير ارشد مالي اوپن‌اي آي به اين روزنامه اعلام كرده بود شركت درباره زمان و مكان اجراي تبليغات فكر مي‌كند. با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در اوپن‌اي آي، ارزش شركت به حدود ۱۵۷ ميليارد دلار رسيده و بنابراين سخت است كسب وكاري بدون راه‌هاي درآمدزايي تصور كرد. فريار اعلام كرد هم‌اكنون هيچ برنامه فعالي براي انتشار آگهي در اوپن‌اي‌اي وجود ندارد اما اين شركت افرادي با تجربه در زمينه بازاريابي در ساخت پلتفر‌هاي مبتني بر تبليغات استخدام كرده است.

در هر حال، اين حركت براي «سم آلتمن» (Sam Altman) بنيان‌گذار اوپن‌اي‌آي ناراحت‌كننده به نظر مي‌رسد. در يك گفت‌وگو كه اخيرا در «مدرسه بازرگاني هاروارد» انجام شد، از آلتمن پرسيده شد كه آيا شركت ممكن است تبليغات را براي گسترش گزينه‌هاي دسترسي بپذيرد. آلتمن پاسخ داد: اين آخرين راه‌حل خواهد بود. من نمي‌گويم اوپن‌اي‌آي هرگز تبليغات را در نظر نمي‌گيرد اما اين كار را دوست ندارم و فكر مي‌كنم كه ادغام تبليغات با هوش مصنوعي ما براي من ناراحت‌كننده است.