وضعيت ايمني خودروها در كشور مناسب نيست

۱۴۰۳/۰۹/۱۹ - ۰۲:۱۷:۰۰
|
کد خبر: ۳۲۷۶۰۸

رييس پليس راهور فراجا گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات كشور كشته مي‌شوند. بنابراين اين مساله يك بحران ملي است و براي كاهش اين آمار بايد همه دستگاه‌ها باهم همكاري كنند.

رييس پليس راهور فراجا گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات كشور كشته مي‌شوند. بنابراين اين مساله يك بحران ملي است و براي كاهش اين آمار بايد همه دستگاه‌ها باهم همكاري كنند. سردار سيد تيمور حسيني درباره ضرورت ارتقاي ايمني خودروها در كشور گفت: همانطور كه پيشتر هشدار داده بودم مجددا اعلام مي‌كنم كه وضعيت ايمني خودروها در كشور مناسب نيست و براي حل اين مشكل بايد دستگاه‌هاي مختلف با يكديگر همكاري كرده و برنامه‌ريزي دقيقي در اين باره انجام شود. وي افزود: متاسفانه سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست مي‌دهند، اين رقم آنقدر بالاست كه بايد به آن به عنوان يك بحران ملي نگاه كرد. اين مساله علاوه بر آسيب‌هاي جاني، تبعات اقتصادي سنگيني را براي كشور به همراه خواهد داشت. رييس پليس راهور فراجا با اشاره به عوامل بروز تصادفات ادامه داد: در بررسي عوامل تصادفات، به چند مورد مهم مي‌رسيم. اولين مورد ايمني خودروهاست؛ ضعف در ايمني خودروها باعث مي‌شود با ساده‌ترين تصادفات نيز، خودروها كاملا تخريب شده و جان افراد نيز در خطر افتد. ما از وزارت صمت و سازمان استاندارد انتظار داريم كه به منظور كاهش تلفات، اقدامات جدي در راستاي ارتقاي ايمني خودروها انجام دهند. حسيني گفت: دومين عامل، رفتارهاي رانندگان است، اين اتفاق نيز باعث بيشتر تصادفات است كه با انجام كارهاي فرهنگي مي‌توان رفتارهاي صحيح در رانندگي را آموزش داده و نهادينه كرد. وي با اشاره به وضعيت راه‌ها اظهار كرد: بهبود كيفيت زيرساخت‌هاي حمل و نقل، به ويژه در مناطق پرحادثه، نيز عامل سوم است كه بهسازي و ارتقاي كيفيت جاده‌ها، به ويژه در مناطق كوهستاني و پرتردد، بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد اما اين امر نيازمند تخصيص بودجه‌هاي مناسب و هماهنگي با وزارت راه و شهرسازي است. رييس پليس راهور فراجا درباره نقش دستگاه‌هاي نظارتي و برخورد با ترك فعل‌ها تاكيد كرد: در مساله تصادفات، سازمان‌هاي نظارتي و قانون‌گذاران نيز بايد به خوبي نقش خود را ايفا كنند كه اگر اين اتفاق رخ دهد؛ قطعا از بسياري از مشكلات و حوادث پيشگيري مي‌شود. حسيني با بيان اينكه حتي بعد از افزايش نرخ جرايم رانندگي نيز تغيير محسوسي در كاهش تصادفات منجر به فوت ديده نشد، گفت: متأسفانه حتي با افزايش مبالغ جرايم نيز، شاهد كاهش تصادفات نبوديم كه اين مساله نشان مي‌دهد تنها اين اقدام نمي‌تواند موثر باشد. وي افزود: رسيدن به اين اهداف مهم بدون همكاري همه دستگاه‌هاي مرتبط با موضوع تصادفات ميسر نيست و اميدواريم كه برنامه‌ريزي‌هاي لازم در اين صورت انجام گيرد.