بايد و نبايدهاي فرآيند رجيستري تلفن همراه

۱۴۰۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۳۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۸۵۹۳

اگر تلفن همراه يا هر نوع دستگاه الكترونيكي داريد كه پيش از شروع طرح رجيستري روشن بوده، مي‌توانيد به كمك فرآيند افزودن دستگاه در سامانه همتا، آن را تحت مالكيت قطعي سيم‌كارت خود درآوريد و سپس فرايندهاي سامانه همتا، مانند انتقال مالكيت و ... را براي آن انجام دهيد.

اگر تلفن همراه يا هر نوع دستگاه الكترونيكي داريد كه پيش از شروع طرح رجيستري روشن بوده، مي‌توانيد به كمك فرآيند افزودن دستگاه در سامانه همتا، آن را تحت مالكيت قطعي سيم‌كارت خود درآوريد و سپس فرايندهاي سامانه همتا، مانند انتقال مالكيت و ... را براي آن انجام دهيد. به گزارش ايسنا، اگر دستگاه دو سيم‌كارت‌هاي داريد كه پيش از شروع طرح رجيستري، تنها از يكي از اسالت‌هاي (شكاف براي قرارگيري سيم‌كارت) آن استفاده كرده‌ايد، در صورتي كه در حال حاضر در اسالت دوم، سيم كارت قرار دهيد، پيامك هشدار غيرقانوني بودن دستگاه براي شما ارسال مي‌شود. براي حل مشكل و ثبت شناسه (IMEI) اسالت دوم دستگاهتان، فرآيند افزودن دستگاه را با سيم كارتي كه پيش از شروع طرح رجيستري روي دستگاهتان بوده، انجام دهيد. جهت افزودن دستگاه، ابتدا الزم است تا به سامانه همتا متصل شويد. از سه روش سايت اينترنتي به آدرس
www.hamta.ntsw.ir ،كد دستوري# ۷۷۷۷٭ و اپليكشين همتا مي‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار كرده و فرآيند افزودن دستگاه را انجام داد.

 

افزودن دستگاه از طريق وب‌سايت اينترنتيhamta.ntsw.ir 

 در ابتدا به سايت اينترنتي سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه كنيد. براي ورود به سامانه مي‌توان از شماره سيم كارت استفاده كرد يا اينكه ابتدا در سامانه ثبت نام كرد و سپس با استفاده از كد ملي وارد سامانه شد. در اينجا ما قصد داريم تا با شماره سيم‌كارت وارد سامانه شويم. در اين مرحله شماره سيم‌كارتي كه پيش از شروع طرح روي دستگاهتان بوده را وارد كرده و دكمه ورود را انتخاب كنيد. رمز عبور موقت براي شماره شما ارسال مي‌شود. رمز عبور موقت را وارد كرده و وارد كارتابل خود در سامانه همتا شويد. پس از ورود به كارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مديريت دستگاه‌ها، گزينه افزودن دستگاه را انتخاب كنيد. در مرحله بعدي الزم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد كرده و گزينه ثبت را انتخاب كنيد. دقت داشته باشيد، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسالت دستگاه بستگي دارد و بر روي جعبه، پشت باتري يا با شمارهگيري #۶۰ قابل‌رويت است. براي انجام كليه فرآيندها در سامانه همتا، بايد ۱۱ رقم ابتدايي اين شناسه (IMEI) بدون هرگونه علامت اضافي (مميز، خط تيره و ...) استفاده شود. درصورتي‌كه دستگاه شما دوسيم‌كارته باشد، پس از وارد كردن اولين شناسه (IMEI) سامانه به صورت خودكار، موضوع را تشخيص داده و پيغامي مبني بر وارد كردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه را براي شما نمايش مي‌دهد و شما بايد شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را هم وارد كنيد. مشكل در تشخيص تعداد اسالت در همتا درصورتيكه دستگاه شما دو اسالت (داراي دو شكاف براي قرار دادن سيم‌كارت) است اما پيغام مربوطه نمايش داده نمي‌شود و شما نمي‌توانيد شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را به همتا اظهار كنيد يا اينكه دستگاه شما تك اسالت است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را مي‌خواهد، با مركز پاسخگويي سامانه همتا با شماره ۱۲۱ تماس حاصل كرده و مشكل را مطرح كنيد. چنانچه شناسه (IMEI) هاي اظهار شده، با سيم‌كارتي كه در حال حاضر در كارتابل آن هستيد، پيش از شروع طرح رجيستري، در شبكه اپراتوري داخل كشور، سابقه فعاليت داشته باشند، فرآيند به صورت موفقيت‌آميز انجام خواهد شد. در ادامه، مي‌توانيد با انتخاب گزينه «مديريت دستگاه‌ها» از منوي سمت راست، شناسه (IMEI) هاي اضافه شده به كارتابل را به همراه نشان تجاري و مدل دستگاه مشاهده كنيد.

 

افزودن دستگاه از طريق كد دستوري#۷۷۷۷*

در مرحله اول ابتدا با سيم‌كارتي كه پيش از شروع طرح رجيستري روي دستگاهتان بوده، كد دستوري#۷۷۷۷*را شماره‌گيري نموده و دكمه تماس، را انتخاب سپس در ادامه عدد مربوط به گزينه «افزودن دستگاه» يعني عدد ۱ را وارد كنيد. در ادامه عدد مربوط به گزينه «افزودن دستگاه» يعني عدد ۱ را وارد نماييد. در مرحله بعدي الزم است تا شناسه دستگاه خود را وارد نموده و گزينه ارسال را انتخاب كنيد. دقت داشته باشيد، شناسه دستگاه، به تعداد اسالت دستگاه بستگي دارد و بر روي جعبه، پشت باتري يا باشمارهگيري #۶۰* قابلرويت است. براي انجام كليه فرآيندها در سامانه همتا، بايد ۱۱ رقم ابتدايي اين شناسه، بدون هرگونه عالمت اضافي (مميز، خط تيره و ...) استفاده شود. درصورتيكه دستگاه شما دوسيم‌كارته باشد، پس از وارد كردن اولين شناسه، سامانه به صورت خودكار، موضوع را تشخيص داده و پيغامي مبني بر «وارد كردن شناسه دوم دستگاه» را براي شما نمايش مي‌دهد و شما بايد شناسه دوم دستگاهتان را هم وارد كنيد.

مشكل در تشخيص تعداد اسالت در همتا

درصورتيكه دستگاه شما دو اسالت است اما پيغام مربوطه نمايش داده نمي‌شود و شما نمي‌توانيد شناسه دوم دستگاهتان را به همتا اظهار كنيد يا اينكه دستگاه شما تك اسالت است اما سامانه از شما، شناسه دوم را مي‌خواهد، با مركز پاسخگويي سامانه همتا با شماره ۶۶۰۳۰۰ تماس بگيريد و مشكل را مطرح كنيد. سپس لازم است تا با وارد كردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تاييد كنيد. درصورتي كه دستگاه تك سيمكارت باشد، يك شناسه و درصورتيكه دستگاه دوسيمكارته باشد، هر دو شناسه در اين مرحله نمايش داده مي‌شوند. و در نهايت چنانچه شناسه‌هاي اظهار شده، با سيمكارتي كه با آن#۷۷۷۷٭ را شماره‌گيري كرده بوديد، پيش از شروع طرح رجيستري، در شبكه اپراتوري داخل كشور، سابقه فعاليت داشته باشند، فرآيند به صورت موفقيت آميز انجام خواهد شد. دقت داشته باشيد در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسالتهاي آن، تحت مالكيت تنها يك سيمكارت قرار دارد. بنابراين، درصورتيكه دستگاه شما دوسيم‌كارته است بايد توجه داشته باشيد كه پس از انجام موفقيت‌آميز فرآيند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه دستگاه شما تحت مالكيت يك سيم‌كارت قرار مي‌گيرد. بنابراين زماني كه در اسالت دوم سيم‌كارتي غير از سيم‌كارت مالك دستگاه در سامانه همتا، قرار دهيد، پيامك هشدار انتقال مالكيت دريافت خواهيد كرد. همان‌گونه كه در اين پيامك ذكر شده، از آن جايي كه قرارگيري اين سيم‌كارت جديد در دستگاه، به علت خريدوفروش نبوده، بلكه مالك دستگاه يكي از سيم‌كارت‌هاي خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراين نياز به اقدام خاصي نيست.