طرح خط ويژه ترافيكي در بزرگراه همت امسال اجرايي ميشود
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران از اجرايي شدن طرح خط ويژه ترافيكي در بزرگراه همت با هدف كاهش ترافيك خبرداد. به گزارش مهر، پوريا عليمرداني گفت: خط ويژه ترافيكي در بزرگراه همت به مرحله اجرا شدن نزديك شد و اين طرح با هدف افزايش استفاده از حمل و نقل عمومي و كاهش تعداد خودروهاي تك سرنشين برنامهريزي شده و قرار است در ديگر بزرگراههاي پايتخت هم اجرايي شود.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران از اجرايي شدن طرح خط ويژه ترافيكي در بزرگراه همت با هدف كاهش ترافيك خبرداد. به گزارش مهر، پوريا عليمرداني گفت: خط ويژه ترافيكي در بزرگراه همت به مرحله اجرا شدن نزديك شد و اين طرح با هدف افزايش استفاده از حمل و نقل عمومي و كاهش تعداد خودروهاي تك سرنشين برنامهريزي شده و قرار است در ديگر بزرگراههاي پايتخت هم اجرايي شود. او اعلام كرد: اين طرح جديد تا اسفند ماه شرايط اجرايي شدن را پيدا خواهد كرد و پيشبيني ميشود كه اواخر اسفند به صورت آزمايشي اجرا شود. به گفته عليمرداني، هدف اصلي اين طرح كمك به كاهش ترافيك بزرگراههاي تهران در ساعات پرترافيك است. اين ساعات پرترافيك شامل بازه صبحگاهي از ساعت ۳۰: 6 تا ۳۰: 9 و بازه عصرگاهي از ساعت ۳۰: 16 تا ۳۰: 19 است كه اوج ترافيك صبحگاهي و عصرگاهي را شامل ميشود. مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران اظهار كرد: مردم در اين ساعات با شرايط سختي مواجه هستند و كاهش خودروهاي تكسرنشين همواره از موضوعات مورد بحث بين همكاران ما در پليس راهور بوده است. در حال حاضر، ۷۰ درصد خودروهاي عبوري در ترافيك بزرگراههاي تهران تكسرنشين هستند و هدف ما تبديل به وضعيت بهتري است.
او بر اهميت كاهش ترافيك در ساعات اوج تأكيد كرد و گفت: اگر بتوانيم مردم را به استفاده از تاكسيهاي خطي، سرويسهاي ادارات و همچنين احياي فرهنگ همپيمايي و استفاده مشترك از خودروهاي عمومي تشويق كنيم، ميتوانيم تأثير قابل توجهي بر كاهش ترافيك داشته باشيم.
عليمرداني با اشاره به معضل خودروهاي تكسرنشين در شهر تهران افزود: هدف اين است كه بتوانيم حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد از ميزان تردد خودروهاي تكسرنشين را كاهش دهيم. با تحقق اين هدف، بخش قابل توجهي از ترافيك بزرگراهي در ساعات اوج كاهش خواهد يافت.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران از اجراي طرحي براي افزايش ظرفيت خطوط تاكسي در محدوده بزرگراه همت خبر داد و گفت: در اين طرح، حدود ۱۷ خط تاكسي در حال حاضر از محدودهاي كه به عنوان فاز اول پيشبيني شده استفاده ميكنند.
عليمرداني اظهار كرد: در فاز اول اجراي طرح جديد خطوط ويژه حملونقل عمومي، تنها خودروهاي عمومي شامل تاكسيها، ونها، اتوبوسهاي عمومي و سرويسهاي ادارات مجاز به استفاده از اين خطوط خواهند بود.
او ادامه داد: اين خودروها بايد ابتدا در سامانه مربوطه ثبتنام كنند تا بتوانند از اين خطوط بهرهمند شوند. پس از بررسي استقبال از طرح و ارزيابي ميزان ظرفيت اين خطوط، فاز دوم اجرايي خواهد شد. در اين مرحله، خودروهايي كه از طريق اپليكيشنهاي كاربردي تاكسيهاي اينترنتي فعاليت ميكنند،
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با اشاره به اينكه اين طرح يك برنامه ترافيكي محسوب ميشود، تصريح كرد: هيچ هزينهاي بابت استفاده از اين خطوط پرداخت نخواهد شد. خطوط ويژه و اضطرار به هيچ عنوان قابل خريد نيستند و در صورت تخلف، جريمهاي براي نقض اين قانون در نظر گرفته شده است.