مديرعامل شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران در بازديد از فولاد مباركه مطرح كرد

همكاري مشترك فولاد مباركه و راه‌آهن براي تسهيلگري در افزايش حمل ريلي مواد اوليه و محصولات

۱۴۰۳/۱۰/۱۸ - ۰۱:۲۱:۴۶
|
کد خبر: ۳۲۹۹۸۰

جبارعلي ذاكري، مديرعامل شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، در جريان بازديد از شركت فولاد مباركه گفت: امروز پس از بازديد از خطوط توليد فولاد مباركه در جلسه‌اي با مديرعامل و ساير مديران اين شركت، راهكارهاي همكاري‌هاي مشترك بين اين شركت و راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران را مورد بررسي و تبادل‌نظر قرار داديم.

جبارعلي ذاكري، مديرعامل شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، در جريان بازديد از شركت فولاد مباركه گفت: امروز پس از بازديد از خطوط توليد فولاد مباركه در جلسه‌اي با مديرعامل و ساير مديران اين شركت، راهكارهاي همكاري‌هاي مشترك بين اين شركت و راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران را مورد بررسي و تبادل‌نظر قرار داديم. وي تسهيل در امر حمل‌ونقل ريلي و حل مسائل موجود بين دو طرف را از مهم‌ترين اهداف اين بازديد برشمرد و گفت: خوشبختانه تصميمات خوبي براي افزايش حمل بار و تسهيلات متقابل اتخاذ شد و اميد است اين اقدامات به افزايش توليد در فولاد مباركه و كاهش مشكلات حمل‌ونقل بار از مناطق سنگان و چادرملو كمك كند. وي با تأكيد بر اينكه فولاد مباركه به عنوان يكي از بهترين و بزرگ‌ترين شركت‌هاي توليدي كشور با تمام ظرفيت در حال فعاليت است و در حوزه‌هاي آب، برق و استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير اقدامات گسترده‌اي انجام داده است، تصريح كرد: تلاش خواهيم كرد تا شرايط بهتري را بر اين شركت در حوزه حمل‌ونقل ريلي فراهم كنيم.

 

مديرعامل شركت فولاد مباركه در بازديد مديرعامل شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران:

حمل‌ونقل در رقابت‌پذيري و اقتصادي بودن صنعت فولاد نقش محوري دارد

محمدياسر طيب‌نيا، مديرعامل شركت فولاد مباركه نيز در حاشيه بازديد مديرعامل شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از اين شركت گفت: فولاد يكي از صنايع كليدي كشور است كه هزينه‌هاي حمل‌ونقل مواد اوليه و محصولات آن، نقشي محوري در رقابت‌پذيري و اقتصادي بودن اين صنعت دارد و اساساً اقتصادي بودن و صنعتي شدن كشور به زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل به‌ويژه حمل‌ونقل ريلي وابسته است. وي تأكيد كرد: در صنعت فولاد به ازاي توليد هر تن فولاد حداقل به سه برابر جابه‌جايي مواد اوليه و محصول نياز داريم؛ بنابراين نياز است كه زيرساخت‌ها در حوزه حمل به‌ويژه حمل ريلي و دريايي ايجاد شده باشد. طيب‌نيا با تأكيد بر اينكه طي سه دهه گذشته در كشورمان سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي براي افزايش ظرفيت در صنعت فولاد انجام شده و امروز صنعت فولاد يكي از نقاط قوت كشور محسوب مي‌شود، گفت: قطعاً اگر امروز با ناترازي انرژي در حوزه برق و گاز روبرو نبوديم، چالش اصلي ما چالش حمل‌ونقل بود. وي با اشاره به اينكه در چند سال گذشته، چالش‌هاي ناترازي انرژي از حمل‌ونقل پيشي گرفته ادامه داد: در اين شرايط فرصتي ايجاد شده است تا طي دو تا سه سال آينده، چالش زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل، به‌ويژه حمل‌ونقل ريلي را برطرف كنيم؛ كما اينكه خوشبختانه در دولت و مجموعه راه‌آهن، عزم جدي براي اصلاحات مسير گذشته در اين حوزه وجود دارد و قطعاً موفقيت‌هاي آينده صنايعي مانند فولاد مباركه، مرهون اتفاقات و اصلاحاتي است كه بايد در حوزه حمل‌ونقل صورت گيرد. مديرعامل فولاد مباركه با مفيد خواندن جلسه با مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران و با اشاره به اينكه در گذشته بيش از 90 درصد حمل محصولات و مواد اوليه فولاد مباركه از طريق ريل انجام مي‌شده و اين رقم امروز به 50 درصد كاهش يافته است، ادامه داد: خوشبختانه در جلسه امروز توافقاتي براي افزايش حمل‌ونقل ريلي صورت گرفت و اميدواريم در يك بازه زماني كوتاه‌مدت به استانداردهاي اين حوزه برسيم.