امكان ثبت شكايت از تماس‌هاي صوتي ارزش افزوده تبليغاتي فراهم شد

۱۴۰۳/۱۰/۲۰ - ۰۲:۱۴:۳۳
|
کد خبر: ۳۳۰۲۸۱

سرپرست معاونت امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات از ايجاد امكان ثبت شكايت از تماس‌هاي صوتي ارزش افزوده تبليغاتي مزاحم و ناخواسته در سامانه ثبت و پاسخگويي به شكايات ۱۹۵ خبر داد.

سرپرست معاونت امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات از ايجاد امكان ثبت شكايت از تماس‌هاي صوتي ارزش افزوده تبليغاتي مزاحم و ناخواسته در سامانه ثبت و پاسخگويي به شكايات ۱۹۵ خبر داد. به گزارش ايسنا، سيد محمد امامی، سرپرست معاونت امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري اظهار كرد: بر اساس مصوبه ۳-۳۵۷ كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارائه خدمت محتواي تماس صوتي ارزش افزوده تبليغاتي ممنوع است و دارندگان پروانه ارتباطي و فناوري اطلاعات موظف هستند از راهيابي اينگونه تماس‌ها در شبكه خود جلوگيري كنند. وي افزود: در راستاي اجراي اين مصوبه، امكان ثبت شكايت از اين تماس‌ها ايجاد شده و مشتركين سرويس‌هاي ارتباطي در صورت دريافت تماس‌هاي صوتي ارزش افزوده تبليغاتي مزاحم و ناخواسته مي‌توانند در سامانه ۱۹۵ شكايت خود را ثبت كنند. امامي درباره نحوه ثبت شكايت در اين سامانه عنوان كرد: مشتركيني كه تماس‌هاي تبليغاتي صوتي را دريافت مي‌كنند پس از اطمينان از اينكه شماره تماس‌گيرنده به كدام اپراتور مربوط مي‌شود، مي‌توانند با تماس با شماره ۱۹۵ يا مراجعه به اين سامانه و با انتخاب دسته‌بندي تلفن ثابت، انتخاب سرويس مكالمه، انتخاب اپراتور و تماس صوتي تبليغاتي براي ثبت شكايت مربوط به تماس‌هاي  صوتي  تبليغاتي  اقدام  كنند.