دسترسي بیش از ۵۷ ميليون كاربرپنجره ملي دولتهوشمند
بر اساس آخرين آمار رسمي اعلام شده بيش از ۵۷ ميليون ايراني از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند به خدمات مورد نياز خود دسترسي دارند.
بر اساس آخرين آمار رسمي اعلام شده بيش از ۵۷ ميليون ايراني از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند به خدمات مورد نياز خود دسترسي دارند. به گزارش ايسنا، چندي پيش بود كه ايين نامه اجرايي بند ج ماده ۱۰۷ قانون هفتم برنامه پيشرفت در راستاي هوشمندسازي خدمات دولت ابلاغ شد كه بر اساس آن دستگاههاي اجرايي مكلف هستند سالي ۲۰ درصد خدمات خود را هوشمند كنند بهطوريكه تا پايان برنامه هفتم توسعه ۱۰۰ درصد خدمات هوشمند شده باشد. همچنين دستگاههاي اجرايي بايد تا پايان سال ۱۰۰ درصد خدمات خود را به شكل الكترونيكي و از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند در دسترس مردم قرار دهند و تلاش ميشود پنجره ملي خدمات دولت هوشمند تجربه متمايزي را براي خدمتگيرندگان فراهم كند. بر اساس آخرين آمار اعلام شده تاكنون ۱۳۷ دستگاه به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند متصل شده و بالغ بر ۷۷ درصد خدمات دولتي از طريق اين پنجره عرضه ميشود و ۱۴ درصد خدمات دستگاههاي اجرايي هوشمندسازي شده است. مسوولان اخيرا با اشاره به بند ج ماده ۱۰۷ برنامه هفتم توسعه گفتهاند وزارت ارتباطات در اين قالب مكلف شده ظرف سه ماه از ابلاغ اين آيين نامه نسبت به ارايه طرح چهار ساله ارتقای فني پنجره ملي و پنجره واحد دستگاهي به صورت خدمت محور با هدف ارايه بستر مشاركت، شخصيسازي و گسترش شفافيت و با بهرهگيري از فناوريهاي نوين مانند هوش مصنوعي و رعايت الزامات هويت بصري و تجربه كاربري و نحوه ثبت وقايع به كارگروه اقدام كند.