نارضايتي رانندگان ادامه دارد

دردسر جديد مسوولان نفتي براي رانندگان كاميون

۱۴۰۳/۱۰/۲۴ - ۰۱:۰۱:۵۲
|
کد خبر: ۳۳۰۷۰۴

از امسال در راستاي اجراي ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم توسعه و آيين نامه اجرايي جزء يك بند ث ماده واحده تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، طرح سوختگيري در مسير براي ناوگان باري حمل و نقل بين‌شهري بالاي ۵ تن عملياتي شده است و رانندگان بعد از اين فقط با استفاده از اين برنامه در جاده‌هاي كشور امكان سوختگيري در مسير را خواهند داشت.

از امسال در راستاي اجراي ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم توسعه و آيين نامه اجرايي جزء يك بند ث ماده واحده تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، طرح سوختگيري در مسير براي ناوگان باري حمل و نقل بين‌شهري بالاي ۵ تن عملياتي شده است و رانندگان بعد از اين فقط با استفاده از اين برنامه در جاده‌هاي كشور امكان سوختگيري در مسير را خواهند داشت. اجراي اين طرح توسط شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي انجام مي‌شود و از اين پس تمامي رانندگان بايد سوختگيري را فقط در مسيرهاي مندرج و مطابق با بارنامه خود انجام دهند. اين قانون جديد تاكنون در دو مرحله به اجرا رسيده اما رانندگان نسبت به اطلاعات نادرست اين سامانه معترض هستند و اشكالاتي را براي رانندگان كاميون ايجاد كرده و روند سوخت‌گيري براي آنها مختل شده است. رييس كانون و انجمن صنفي كاميون‌داران اظهار كرد: طرح سوخت‌گيري در مسير براي ناوگان بالاي 50 تن علمياتي شده و متاسفانه شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي بدون اطلاع‌رساني قبلي در دو نوبت (يك‌بار در مرداد ماه و يك‌بار هم آذر ماه سال جاري) اين طرح را به اجرا رساند و در هر دو نوبت هم با شكست مواجه شد. رضا تيموري در گفت‌وگو با ايلنا درباره اشكالات طرح سوخت‌گيري در مسير اظهار كرد: طرح سوخت‌گيري در مسير است براي ناوگان بالاي 50 تن علمياتي شده و متاسفانه شركت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي بدون اطلاع‌رساني قبلي در دو نوبت (يك‌بار در مرداد ماه و يك‌بار هم آذر ماه سال جاري) اين طرح را به اجرا رساند و در هر دو نوبت هم با شكست مواجه شد. او ادامه داد: در جلسات به مسوولان شركت پخش و پالايش فراورده‌هاي نقتي بارها ده‌ها سند ارايه داديم كه اين طرح ايرادهاي اساسي دارد و آنها هم نسبت به اصلاح اين ايرادات اقدام نكردند.رييس كانون و انجمن صنفي كاميون‌داران كشور با بيان اينكه هيچ زيرساختي براي اجراي اين طرح ندارند و بدون زير ساخت با اجبار طرح شكست خورده را به اجرا رسانده‌اند، گفت: براي مثال براي راننده‌اي از مبدا تهران به اردبيل بارنامه صادر شده، جايگاهي كه براي سوختگيري اين راننده مشخص شده، در استان سمنان است.

تيموري تاكيد كرد: هر چند كه بارها اعلام كرديم اين طرح روند سوختگيري را مختل كرده اما منطق مسوولان نفتي، منطق زور است و اصرار بر اجراي اين طرح دارند بدون آنكه زيرساخت آن را تكميل كرده باشند و تمام مشكلات و تبعات آن متوجه راننده كاميون خواهد شد.

او افزود: حتي جايگاه‌هايي كه در مسير هم اعلام مي‌شوند، به راننده متقاضي سوخت نمي‌دهد. يا اينكه حاضر به اختصاص سوخت با نرخ دولتي نيستند و بايد با نرخ آزاد سوخت مورد نياز را تامين كنند. رييس كانون و انجمن صنفي كاميون‌داران كشور با بيان اينكه جايگاه‌هاي سوخت كه در همان اطراف شهر تهران وجود دارد، گازوييلي براي رانندگان كاميون وجود ندارد، اظهار داشت: اخيرا مسوولان شركت پخش فراورده‌هاي نفتي براي بازرسي و ارزيابي جايگاه‌هاي سوخت براي اجراي اين طرح از جايگاه‌هاي سوخت اطراف تهران بازديدي داشتند و پشميان و شرمنده به محل كار خود برگشتند و كاملا متوجه شدند كه اين طرح قابليت اجرا ندارد و متاسفيم كه چنين سياست‌ها و تصميماتي براي رانندگان به اجرا مي‌رسد كه تنها كاركرد آن افزايش مشكلات رانندگان است.