تلاش براي جبران ركود بازار چين
سازنده آيفون براي افزايش نفوذ در پرجمعيتترين بازار جهان يك اپليكيشن فروشگاهي ويژه Apple Store را در هند راهاندازي ميكند. اپل در براي نفوذ بيشتر به هند تلاش ميكند كه سهم اين شركت از بازار چين، بزرگترين بازار گوشي هوشمند جهان، به دليل رقابت داخلي و محدوديتهاي رگولاتوري در حال كاهش است.
سازنده آيفون براي افزايش نفوذ در پرجمعيتترين بازار جهان يك اپليكيشن فروشگاهي ويژه Apple Store را در هند راهاندازي ميكند. اپل در براي نفوذ بيشتر به هند تلاش ميكند كه سهم اين شركت از بازار چين، بزرگترين بازار گوشي هوشمند جهان، به دليل رقابت داخلي و محدوديتهاي رگولاتوري در حال كاهش است. به گزارش پيوست به نقل از تككرانچ، اين اپليكيشن كه در اپ استور هند قابل دانلود است به كاربران اجازه ميدهد تا محصولات اپل را مستقيما خريداري كنند و همچنين پيشنهادات شخصيسازي شدهاي را در اختيار آنها ميگذارد. كاربران از طريق اين اپليكيشن ميتوانند كامپيوترهاي مك خود را با چيپهاي قدرتمند، رم بيشتر يا فضاي ذخيره اضافه شخصيسازي كنند، قابليتي كه بسياري از كاربران هندي تقاضاي آن را داشتند، و زماني را براي تحويل يا ارسال سفارش خود در نظر بگيرند. اين اقدام را در حالي شاهد هستيم كه اپل به دنبال تقويت جاي پاي خود در هند است و اين شركت در سال ۲۰۲۳ اولين فروشگاه فيزيكي خود را در دهلي و بمبئي راهاندازي كرد. اين شركت سعي دارد تا چهار فروشگاه ديگر را نيز در بخشهاي ديگري از دهلي، بمبئي، بنگلور و پونه افتتاح كند. كارن راسموسن، رييس خرده فروشي آنلاين اپل، در يك بيانه گفت: «مشتريان ما در اپل در مركز همه كارهاي ما هستند و ما خرسنديم تا با معرفي اپليكيشن Apple Store با كاربران بيشتري در هند ارتباط بگيريم و ارتباط خود را عميقتر از قبل كنيم.» اين اپليكيشن بخشهاي مختلفي را براي محصولات، پيشنهادات شخصيسازي شده و پشتيباني پس از فروش شامل ميشود و كاربران ميتوانند با از دورههايي براي آموزش راهاندازي با متخصصان اپل ارتباط بگيرند. مشتريان همچنين ميتوانند در فروشگاه فيزيكي اپل براي دورههاي آموزشي رايگان ثبت نام كرده و اطلاعاتي را در مورد تعويض و گزينههاي پرداخت كسب كنند و همچنين به صورت رايگان دستگاههايي مثل ايرپاد و آيپد را به هشت زبان حكاكي كنند. هند دومين بازار بزرگ گوشي هوشمند جهان است و به تدريج در حال تبديل شدن به يكي از بازارهاي مهم اپل است. اين شركت همچنين در تلاش براي خروج توليدات خود از چين به هند به عنوان يكي از گزينههاي ممه نگاه ميكند. اپل از سال ۲۰۱۷ اسمبل آيفون را در هند آغاز كرد و از آن زمان تا به امروز با همكاري شركتهايي مثل فاكسكان و شركت Tata هند فعاليتهاي خود را گسترش داده است. در حالي كه سازنده آيفون براي نفوذ بيشتر به بازار هند تلاش ميكند، سهم اين شركت از بازار چين در حال كاهش است. گزارش جديدي از كاناليز نشان ميدهد كه اين شركت حالا جايگاه برتر خود به عنوان بزرگترين فروشنده موبايل در بازار چين را به بازيگران بومي واگذار كرده است. افزون بر اين پيچيدگيهاي رگولاتوري چين باعث شده تا اپل امكان عرضه سيستم هوش مصنوعي خود «Apple Intelligence» را در اين كشور نداشته باشد. با وجود اينكه چين طرح يارانهاي را براي تقويت بازار گوشيهاي هوشمند در نظر گرفته است اما تحليلگران ميگويند اپل كمتر از بازيگران داخلي از اين طرح نفع ميبرد.