سهم گوگل از بازار جهاني جستوجو كوچك شد
در يك تحول غيرمنتظره، سهم گوگل از بازار جهاني جستوجو، در سه ماهه پاياني سال ۲۰۲۴، به زير ۹۰ درصد سقوط كرد. به گزارش ايسنا، دادههاي استات كانتر نشان داد سهم گوگل از بازار جهاني موتورهاي جستوجوي اينترنتي، براي نخستينبار از سال ۲۰۱۵، به زير ۹۰ درصد كاهش يافت.
در يك تحول غيرمنتظره، سهم گوگل از بازار جهاني جستوجو، در سه ماهه پاياني سال ۲۰۲۴، به زير ۹۰ درصد سقوط كرد. به گزارش ايسنا، دادههاي استات كانتر نشان داد سهم گوگل از بازار جهاني موتورهاي جستوجوي اينترنتي، براي نخستينبار از سال ۲۰۱۵، به زير ۹۰ درصد كاهش يافت. سهم گوگل در اكتبر به ۸۹.۳۴ درصد، در نوامبر به ۸۹.۹۹ درصد و در دسامبر، به ۸۹.۷۳ درصد كاهش يافت. آخرين باري كه سهم بازار گوگل در يك فصل، به زير ۹۰ درصد رسيد، سال ۲۰۱۵ بود كه سهم اين غول اينترنتي، به ۸۹.۶۲ درصد در ژانويه، ۸۹.۴۷ درصد در فوريه و ۸۹.۵۲ درصد در مارس رسيد. به نظر ميرسد سهم بازار جستوجوي گوگل در اكثر مناطق به جز آسيا، نسبتا ثابت است كه علت اصلي افت كلي سهم بازار گوگل بوده است. سهم گوگل از بازار جستوجوي امريكا، در نوامبر به ۹۰.۳۷ درصد رسيد، اما در دسامبر به ۸۷.۳۹ درصد كاهش يافت. سهم بازار اين موتور جستوجو در ماههاي ديگر سال ۲۰۲۴، در امريكا تقريبا ثابت بود و بين ۸۶ تا ۸۸ درصد متغير بود. گوگل كه در يك دهه گذشته، سهم ۹۰ تا ۹۲ درصدي در بازار جستوجو داشته است، در دو سال گذشته، به دليل مفيد نبودن نتايج جستوجو، مدام مورد انتقاد قرار گرفته است. استات كانتر، عمدتا موتور جستوجوي بينگ مايكروسافت، ياندكس، ياهو و بايدو را رصد ميكند اما گروه ديگري به نام «سايرين» دارد كه شامل موتورهاي جستوجويي مانند داك داك گو و اكوزيا است. بر اساس گزارش «سرچ انجين لند»، بينگ، ياندكس و ياهو، بخشي از سهم از دست رفته گوگل را تصاحب كردند. بينگ مايكروسافت با سهم پايين چهار درصد در پنج ماه آخر سال ۲۰۲۴، در رتبه دوم قرار گرفت.