ترامپ عامل نگراني صنعت خودروسازي جهان شد
طرحهاي تعرفهاي ترامپ براي خودروهاي برقي، عدم اطمينان بيشتري را به صنعت خودروسازي وارد ميكند.
طرحهاي تعرفهاي ترامپ براي خودروهاي برقي، عدم اطمينان بيشتري را به صنعت خودروسازي وارد ميكند.
به گزارش ايسنا، بخش خودروي ايالاتمتحده هنوز پس از رونق دوران همهگيري در حال يافتن جايگاه خود است و دولت آينده ترامپ ممكن است به اين عدم اطمينان بيفزايد.
خودروسازان بزرگ ايالاتمتحده مانند جنرال موتورز و فورد، سال ۲۰۲۴ را صرف كاهش برنامههاي رشد خودروهاي برقي خود كردند، زيرا تقاضاي پيشبيني شده براي خودروهاي برقي كاهش يافت.
ترامپ سال گذشته در مصاحبهاي با سيانبيسي گفت من طرفدار خودروهاي الكتريكي هستم، اما شما بايد همه گزينهها را نيز در نظر داشته باشيد. اول از همه، آنها راه دوري نميروند، هزينه زيادي دارند و همه آنها در چين ساخته ميشوند.
با اين حال، به نظر ميرسد ترامپ واقعا تلاش خواهد كرد تا الزامات بايدن مبني بر دستيابي خودروسازان به اهداف سخت آلايندگي (كه به نفع خودروهاي برقي باشد) و همچنين اعتبار مالياتي ۷۵۰۰ دلاري فدرال خودروهاي برقي را لغو كند. ماسك گفت: حذف اعتبار مالياتي براي رقباي ما و براي تسلا اندكي ويرانگر خواهد بود، اما درازمدت احتمالا كمك ميكند. خودروسازان قديمي مانند فورد و جنرال موتورز بيشتر از تسلا به اعتبار مالياتي وابسته هستند تا قيمتهاي خردهفروشي خود را پايين بياورند، بدون اينكه به حاشيهها آسيبي وارد شود.
كارشناسان به ياهو فايننس اعلام كردند كه خودروهاي الكتريكي بازاري به سرعت در حال رشد و فناوري نسبتا جديد هستند، اما از دست دادن اعتبار ماليات خودروهاي الكتريكي پيش پا افتاده نيست. علاوه بر اين، خودروسازاني كه توسعه خودروهاي الكتريكي را براي تسليم شدن در برابر هوسهاي ترامپ محدود ميكنند، ممكن است در طولاني مدت آسيب ببينند.اگر خودروسازان از انتقال خودروهاي برقي منحرف شوند، خطر عقب ماندن از فناوري و از دست دادن طولاني را از دست خواهند داد زيرا خودروسازان جهاني به سمت نسل بعدي پيشرفتهاي موتور و باتري حركت ميكنند.بلومبرگ گزارش كرد كه رونق فروش در دوران همهگيري در سالهاي ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ باعث شده است كه برخي از خودروسازان براي مديريت سطح موجودي خود با مشكل مواجه شوند، در حالي كه نرخهاي بهره بالا و افزايش قيمت برچسبها نيز بر فروشندگان فشار آورده است.