افزايش مشروط نرخ كرايه تاكسي در روزهاي بارندگي
درحالي كه اواسط آبان ماه جعفر تشكري هاشمي، رييس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران اعلام كرد كه هر گونه افزايش كرايه ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه تاكسيها در خطوط درون شهري پايتخت در روزهاي برفي و باراني ممنوع است، حالا نظرش را تغيير داده و در تازهترين اظهاراتش اعلام كرده كه افزايش نرخ كرايه تاكسي در روزهاي بارندگي مشروط بر راهاندازي سامانه برخط و هوشمند است.
درحالي كه اواسط آبان ماه جعفر تشكري هاشمي، رييس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران اعلام كرد كه هر گونه افزايش كرايه ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه تاكسيها در خطوط درون شهري پايتخت در روزهاي برفي و باراني ممنوع است، حالا نظرش را تغيير داده و در تازهترين اظهاراتش اعلام كرده كه افزايش نرخ كرايه تاكسي در روزهاي بارندگي مشروط بر راهاندازي سامانه برخط و هوشمند است.
تشكري هاشمي در گفتوگو با ايسنا، گفت: مصوبه مربوط به تعيين نرخ بهاي كرايه در بهمن ماه سال گذشته تصويب شد و زماني كه شوراي شهر نرخ كرايه سال ۱۴۰۳ را براي فرمانداري ارسال كرد اين موضوع يعني افزايش نرخ كرايهها در روزهاي بارندگي مشروط تاييد شده بود. او اظهار كرد: افزايش نرخ كرايه تاكسيها در روزهاي بارندگي مشروط به اين موضوع تأييد شد كه سامانه برخط و هوشمند راهاندازي شود. رييس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين قرار بود كه با راهاندازي اين سامانه، براساس دادههاي اين سامانه در روزهاي بارندگي اجازه افزايش قيمت داشته باشند، گفت: با توجه به اينكه هنوز اين سامانهها راهاندازي نشده است؛ رانندگان تاكسي قطعا مجاز به افزايش قيمت در روزهاي بارندگي نبودند. اواظهار كرد: بر اساس اصلاحيه اخير شوراي شهر، سازمان تاكسيراني تهران در صورت راهاندازي سامانه مذكور ميتواند در روزهاي بارندگي تا ۵۰ درصد و نه ۵۰ درصد، نرخ كرايه را افزايش بدهد. تشكري هاشمي ادامه داد: شهروندان از كمبود تاكسي در روزهاي بارندگي گلايه دارند كه نظارت در اين زمينه وظيفه سازمان تاكسيراني است و بايد در ميدان حضور داشته باشند و با استفاده از سيستمهاي هوشمند كه باید در اختيار داشته باشند، نسبت به كنترل اين موضوع اقدام كنند. به گفته اين عضو شوراي شهر تهران، بايد نظارت افزايش يابد تا در روزهاي بارندگي كه مردم به تاكسيها بيشتر نياز دارند كم پيدا نشوند؛ اما يادمان باشد كه در روزهاي برفي و باراني حجم و تأخير ترافيك زياد است، به گونهاي كه طي يك مسير نيم ساعته حتي ممكن است به دو ساعت نيز افزايش يابد و خود به خود با افزايش زمان سفر، تعداد تاكسيها نيز كاهش مييابد. او بيان كرد: البته گاهي مواقع رانندگان تاكسي تصور ميكنند كه اين نرخهاي كرايه در زمان بارندگي عادلانه نيست چراكه زمان ترددشان بيشتر ميشود اما با اين حال بايد از ابزارهاي نظارتي مختلفي استفاده كرد.