رقيب «ديپ ريسرچ» اوپنايآي و گوگل ارايه شد
استارت آپ هوش مصنوعي Perplexity يك ابزار جديد به نام «ديپ ريسرچ» را عرضه كرده كه ميتواند در پاسخ به سوالات كاربران، از تحقيق و تحليل عميق گرفته تا گزارشهايي پر جزييات ارايه دهد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، اين ابزار براي استفاده محدود رايگان است.
استارت آپ هوش مصنوعي Perplexity يك ابزار جديد به نام «ديپ ريسرچ» را عرضه كرده كه ميتواند در پاسخ به سوالات كاربران، از تحقيق و تحليل عميق گرفته تا گزارشهايي پر جزييات ارايه دهد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، اين ابزار براي استفاده محدود رايگان است.Perplexity يك موتور هوش مصنوعي رايگان براي پاسخ دادن به سوالات كاربر است كه جوابهايي دقيق و قابل اعتماد را براي هر سوالي ارايه ميكند. استارت آپ مذكور در حالي اين ويژگي را اعلام كرده كه چند هفته قبل اوپناي آي ويژگي ديپ ريسرچ خود را براي كاربران چت جي پي تي ارايه كرد. البته پيش از اوپناي آي نيز گوگل در دسامبر ۲۰۲۴ ميلادي ابزار ديپ ريسرچ را براي جميني معرفي كرد. ابزار Perplexity در وهله نخست فقط روي وب ارايه شده ولي به زودي اپهاي مخصوص iOS، اندرويد و مك نيز ارايه ميشوند. استارت آپ مذكور مدعي است ابزار ديپ ريسرچ آن در طيفي از فعاليتها از امور مالي و بازاريابي گرفته تا تحقيق درباره محصول ايده آل عمل ميكند و طي ۲ تا ۴ دقيقه پاسخي ارايه ميدهد. ويژگي مذكور طي اين بازه زماني چند تحقيق انجام ميدهد، صدها منبع را ميخواند و استدلال ميكند. هنگامي كه اين فرايند تكميل شود، گزارش به شكل پي دي اف به اشتراك گذاشته ميشود. به گفته شركت، قابليت مذكور در بنچمارك Humanity’s Last Exam از نمونههاي ارايهشده بهتر عمل كرده. كاربراني كه رايگان از سرويسهاي استارت آپ استفاده ميكنند، روزانه فقط مجاز به انجام پنج جستوجو با اين ويژگي هستند. از سوي ديگر مشتركان سرويس پرو ميتوانند ۵۰۰ بار از قابليت مذكور استفاده كنند.