كودكان فاقد مدارك هويتي از تحصيل محروم ميشوند؟
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از برگزاري جلسه مشترك بين دستگاههاي مسوول براي رفع بازماندگي از تحصيل خبر داد. ۱۶۸ هزار و ۸۶۱ كودك بازمانده از تحصيل تنها در دوره ابتدايي در كشور هستند كه ۷۶ هزار و ۷۵ نفر از آنان شناسايي شدند؛ اين آماري است كه معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش به تازگي اعلام كرده است.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از برگزاري جلسه مشترك بين دستگاههاي مسوول براي رفع بازماندگي از تحصيل خبر داد. ۱۶۸ هزار و ۸۶۱ كودك بازمانده از تحصيل تنها در دوره ابتدايي در كشور هستند كه ۷۶ هزار و ۷۵ نفر از آنان شناسايي شدند؛ اين آماري است كه معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش به تازگي اعلام كرده است. بخش عمدهاي از كودكاني كه از تحصيل باز ميمانند؛ كودكان مناطق محروم و كمتر برخورداري هستند كه فاقد مدارك هويتي هستند؛ بسياري از آنان در مناطقي مرزي ساكن هستند يا به دليل مهجور بودن، دور بودن از مراكز ثبت احوال يا نداشتن مدارك هويتي والدين، از داشتن مدارك هويتي باز ماندند. رضوان حكيمزاده معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار مهر با تأييد اين مطلب كه نداشتن مدارك هويتي يكي از دلايل بازماندگي از تحصيل در كودكان است؛ گفت: با توجه به تاكيداتي كه همواره مقام معظم رهبري در اين خصوص داشتند كه همه كودكان، حتي كودكان اتباع هم در مدارس ثبت نام كنند و با تاكيداتي كه رييسجمهور براي تحصيل همه كودكان داشتند؛ تا جايي كه به آموزش و پرورش مربوط ميشود ما منعي براي تحصيل دانشآموزان در مدارس نداريم. وي با بيان اين مطلب كه تمام تلاش خود را به كار ميگيريم تا هر دانشآموزي كه به مدرسه مراجعه ميكند در مدارس ثبت نام شود؛ اظهار كرد: پس اگر بازماندهاي داريم در جايي است كه كودك اقدام به ثبت نام نكرده است. معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص اقداماتي كه بايد ساير دستگاهها انجام دهند انشاءالله جلسه مشترك بين دستگاههاي مسوول را داريم تا بازماندگان از تحصيل به مدارس جذب شوند. برطرف شدن كامل معضل بازماندگي از تحصيل نيازمند اقدامات چندين دستگاه مختلف است. ما تقسيم كار مشترك ملي را انجام داديم و اين مساله در دستوركار دولت است. حكيمزاده ابراز اميدواري كرد ساير دستگاهها به وظايف خود براي برطرف شدن معضل بازماندگي از تحصيل عمل كنند.