انقلابي در صنعت بازي‌سازي:

مايكروسافت از مدل هوش مصنوعي Muse رونمايي كرد

۱۴۰۳/۱۲/۰۴ - ۰۱:۱۴:۴۳
|
کد خبر: ۳۳۴۹۰۹

مايكروسافت با معرفي يك مدل جديد هوش مصنوعي به دنبال تحولي بزرگ در صنعت بازي‌سازي است. مدل Muse كه قادر است صحنه‌هاي بازي‌هاي ويديويي را به‌طور خودكار توليد كند، گامي بزرگ در مسير ادغام هوش مصنوعي با روند توسعه بازي‌ها است.

مايكروسافت با معرفي يك مدل جديد هوش مصنوعي به دنبال تحولي بزرگ در صنعت بازي‌سازي است. مدل Muse كه قادر است صحنه‌هاي بازي‌هاي ويديويي را به‌طور خودكار توليد كند، گامي بزرگ در مسير ادغام هوش مصنوعي با روند توسعه بازي‌ها است. اين مدل كه با استفاده از داده‌هاي هفت ساله بازيكنان ايكس‌باكس و كنترلرهاي آنها توسعه يافته، به توسعه‌دهندگان اجازه مي‌دهد تا فرآيندهاي پيچيده انيميشن‌سازي و برنامه‌نويسي را به كمك هوش مصنوعي خودكارسازي كنند. به گزارش پيوست، Muse اولين مدل از نوع خود است و مايكروسافت اميدوار است اين فناوري بتواند هزينه‌هاي توسعه بازي‌ها را كاهش دهد و زمان ساخت عناوين جديد را كوتاه‌تر كند. اما همزمان، نگراني‌هايي در خصوص تاثير اين نوع هوش مصنوعي بر كيفيت بازي‌ها و آينده مشاغل در اين صنعت نيز مطرح شده است.

هوش مصنوعي Muse و استفاده از داده‌هاي واقعي

پست وبلاگي مايكروسافت مي‌گويد، مدل Muse اولين‌بار طي مقاله‌اي در مجله علمي نيچر معرفي شده است. اين مدل بر پايه داده‌هاي گيم‌پلي گيمير‌ها در بازي Bleeding Edge توسعه يافته است. بازي Bleeding Edge كه در سال ۲۰۲۰ توسط استوديوي Ninja Theory منتشر شد، يك بازي چندنفره آنلاين است كه به‌طور كامل داده‌هاي بازيكنان را ثبت و ذخيره مي‌كند. مايكروسافت با همكاري Ninja Theory توانسته است بيش از يك ميليارد تصوير از محيط بازي را همراه با داده‌هاي كنترلرهاي بازيكنان جمع‌آوري كند و از آنها براي آموزش مدل World and Human Action Model WHAM ) استفاده كند. كاتيا هوفمن، مدير ارشد تحقيقاتي مايكروسافت، در يك ارايه زنده اعلام كرد: «اگر براي اولين‌بار تصاوير توليدشده توسط اين مدل را ببينيد، احتمالا تصور مي‌كنيد اينها ويديوهاي واقعي از گيم‌پلي بازي هستند.»

هوش مصنوعي در خدمت توسعه‌دهندگان

هدف مايكروسافت از عرضه مدل Muse، رفع برخي از چالش‌هاي بزرگ صنعت بازي‌سازي است. صنعت بازي‌سازي با وجود درآمد بالا، يكي از پر هزينه‌ترين صنايع است و روند توسعه بازي‌ها يك فرايند پر هزينه و زمان‌بر است كه باعث شده تا بسياري از عناوين محبوب تنها توسط چند كمپاني عرضه شوند. مايكروسافت Muse را به عنوان اولين مدل World and Human Action Model )WHAM) معرفي كرده كه قادر است تصاوير بازي و واكنش‌هاي كنترلي بازيكنان را شبيه‌سازي كند. مدل Muse در تلاش است تا با چند ويژگي كليدي به فعالان صنعت بازي كمك كند. ايجاد خودكار محيط‌هاي بازي: مدل Muse مي‌تواند مناظر، اشياء و تعاملات را به‌صورت خودكار ايجاد كند و براي اين كار ديگر نيازي به به برنامه‌نويسي دستي نيست. توليد گيم‌پلي شبيه‌سازي‌شده: اين مدل مي‌تواند واكنش‌هاي بازيكنان و كنترل‌هاي آنها را نيز شبيه‌سازي كند. افزايش سرعت توسعه بازي‌ها: مدل Muse مي‌تواند بخش‌هاي زيادي از فرآيند ساخت بازي را خودكار كند و هزينه‌هاي توليد را به شكل قابل توجهي كاهش دهد. مايكروسافت كه خود مالكيت ايكس‌باكس و شركت بازي‌سازي اكتيويژن را در اختيار دارد در كنار ديگر شركت‌هاي بازي‌سازي در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعي هزينه‌هاي توليد بازي را كاهش دهد. با افزايش هزينه‌هاي ساخت بازي‌هاي پرهزينه، بسياري از استوديوها به دنبال روش‌هايي براي بهينه‌سازي فرآيندهاي توسعه هستند.