سايپا خبر افزايش قيمت محصولات را تكذيب كرد
در پي انتشار اخباري مبني بر افزايش مجدد قيمت محصولات سايپا، رضا حسيني، سرپرست مديريت ارتباطات گروه سايپا، در مصاحبهاي با تكذيب اين خبر اعلام كرد كه اين شركت هيچ اقدامي براي افزايش قيمت محصولات خود انجام نداده است.
در پي انتشار اخباري مبني بر افزايش مجدد قيمت محصولات سايپا، رضا حسيني، سرپرست مديريت ارتباطات گروه سايپا، در مصاحبهاي با تكذيب اين خبر اعلام كرد كه اين شركت هيچ اقدامي براي افزايش قيمت محصولات خود انجام نداده است. به گزارش اكوايران، او گفت كه خبر افزايش قيمت ناشي از برداشت اشتباه برخي رسانهها از جدول قيمت پايه و قيمت مصرفكننده بوده و هيچ تغيير قيمتي در محصولات سايپا بهطور رسمي صورت نگرفته است. او همچنين افزود كه سايپا در اين مدت هيچگونه قطع همكاري با شركاي خارجي نداشته و توليد اين شركت ۱۱ درصد افزايش يافته است؛ هدف از اين افزايش توليد، جبران تاخير در تحويل خودروها و تكميل تعهدات تا شب عيد بود. همانطور كه در ابتداي خبر گفته شد، شايعاتي مبني بر افزايش قيمت محصولات سايپا منتشر شد كه موجب نگراني مشتريان اين شركت خودروسازي شده بود. بر اساس گزارشهاي منتشر شده، سايپا در تاريخ اول اسفندماه ۱۴۰۳ اقدام به بهروزرساني قيمتهاي محصولات خود كرده بود كه در اين ليست جديد، محصولات مختلفي نظير ساينا، كوييك، شاهين و اطلس شامل افزايش قيمت شدند. در جدول قيمتگذاري جديد، اختلافات قابل توجهي نسبت به قيمتهاي قبلي مشاهده ميشود. به عنوان مثال، قيمت ساينا پس از افزايش ۳۵ درصدي در آبان ماه به حدود ۳۴۲ ميليون تومان رسيده بود كه اكنون با افزايش ۵۸ ميليون توماني، قيمت آن به بيش از ۴۰۰ ميليون تومان رسيد كه نگرانيهايي را درباره عدم شفافيت در نحوه قيمتگذاري سايپا و بهويژه نبود نظارت از سوي نهادهايي، چون شوراي رقابت ايجاد كرده است. به گفته كارشناسان، اين افزايش قيمتها در شرايطي صورت گرفته كه سايپا هيچ اقدام ملموسي براي بهبود كيفيت محصولات يا خدمات پس از فروش خود انجام نداده است. اين موضوع باعثشده كه بسياري از تحليلگران بهويژه در شرايطي كه كيفيت خودروها و خدمات اين شركت با قيمتهاي آن تناسب ندارد، به انتقاد از سياستهاي قيمتگذاري اين شركت بپردازند.