
کل پرتفوی بیمه در ایران ۳۵۰ همت است
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بیمه مرکزی میگوید: در ایران ضریب نفوذ بیمه ۲ تا ۲.۵ درصد است، اما در دنیا این عدد بالای ۷ درصد است همچنین کل پرتفوی بیمه در ایران ۳۵۰ همت است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صادق فرامرزی مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در رویداد بانک و بیمه فینشورتک گفت: صنعت بانکداری در پذیرش تحولات دیجیتال بسیار سریعتر و پذیراتر از صنعت بیمه بوده است به طور مثال در اینترنت اشیا صنعت بانکداری اقداماتی انجام داده، اما بیمه در ابتدای کار است.
او افزود: سه نیروی پیشران قوی که صنعت بیمه را تحت قرار دادند دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی، مشتری محوری و پلتفرمها و اکوسیستمها است؛ ما موثرترین و قابل استفادهترین اطلاعات را در صنعت بیمه داریم.
این مقام مسئول میگوید: رهیافتهای مشتری محوری، بکارگیری دادهها و فناوریها و مدالهای شراکتی بین بیمه و بانکها سه راهبر پایدار در عصر ظهور فینشورتکها است. در ایران ضریب نفوذ بیمه ۲ تا ۲.۵ درصد است، اما در دنیا این عدد بالای ۷ درصد است همچنين کل پرتفوی بیمه در ایران ۳۵۰ همت است.
او بیان کرد: تجمع دادهای بیمهای نه تنها صنعت بیمه را متحول میکند بلکه به صنایع دیگر نیز ارزش میافزاید. استفاده از هوش مصنوعی و تحلیلهای دادهمحور میتواند مدلهای تجاری جدیدی ایجاد کند؛ شرکتهای بیمه میتوانند به عنوان پلتفرم داده محور برای سایر صنایع عمل کنند.