همراه اول در مسير تحول؛ رسالت برند جديد چيست؟

۱۴۰۳/۱۲/۱۲ - ۰۱:۳۵:۰۷
|
کد خبر: ۳۳۵۹۳۴

همراه اول در شامگاه دوشنبه، ششم اسفند ۱۴۰۳، طي مراسمي در محل نمايشگاه بين‌المللي تهران از برند جديد خود رونمايي كرد. هويت بصري تازه اين اپراتور، با طراحي ساده، مينيمال و آينده‌نگر، بازتابي از چشم‌انداز نوين آن است.

همراه اول در شامگاه دوشنبه، ششم اسفند ۱۴۰۳، طي مراسمي در محل نمايشگاه بين‌المللي تهران از برند جديد خود رونمايي كرد. هويت بصري تازه اين اپراتور، با طراحي ساده، مينيمال و آينده‌نگر، بازتابي از چشم‌انداز نوين آن است.

حركت از Telco به Techco

رويكرد جديد همراه اول نشان‌دهنده گذار از مدل سنتي اپراتوري (Telco) به يك شركت فناوري‌محور (Techco) است؛ مسيري كه در طراحي و هويت بصري جديد آن نيز مشهود است. همراه اول، با اين تحول، در مسير فناوري‌هاي نويني همچون ارتباطات 5G و 6G، هوش مصنوعي، واقعيت گسترده (XR)، اينترنت اشياء و بلاكچين گام برمي‌دارد. اين شركت، در عين حفظ شعار استراتژيك خود (هيچكس تنها نيست) به دنبال ارايه راهكارهاي نوآورانه براي پاسخگويي به نيازهاي جامعه و خلق آينده‌اي بهتر است.

ريبرندينگ بر اساس پژوهش و تحليل بازار

در اين مراسم كه با حضور گسترده مديران بخش خصوصي و فعالان اكوسيستم ديجيتال برگزار شد، مشاور ريبرندينگ همراه اول با مرور تاريخچه سي‌ساله اين اپراتور، فرآيند تغيير برند را تشريح كرد. وي توضيح داد كه اين تغييرات، نتيجه پژوهشي جامع، شامل نظرسنجي از كاربران، تحليل روندهاي جهاني و بررسي جايگاه برند بوده است.

هدف: تبديل شدن به رهبر فناوري‌هاي ديجيتال

هدف همراه اول از اين تحول، تقويت جايگاه خود به عنوان اپراتوري پيشرو در حوزه‌هاي ديجيتال و فناوري‌هاي نوين است. بازسازي برند، مقدمه‌اي براي معرفي رسمي اين شركت به عنوان رهبر ارتباطات آينده و ايجاد تجربه‌اي فراگير (Immersive) براي كاربران محسوب مي‌شود.

تصوير برند: با پرستيژ، قابل اعتماد، پيشگام  و هوشمند

همراه اول همواره به عنوان برندي معتبر، پيشرو، هوشمند و در دسترس شناخته شده است. اكنون، با بازآفريني برند، در پي نمايش تصويري مقتدر، به‌روز و پرشور است؛ تصويري كه نه‌تنها دارايي‌هاي پيشين برند را حفظ مي‌كند، بلكه مطابق با انتظارات جديد، به آن شخصيت و هويت تازه‌اي مي‌بخشد.

ورود به دنياي فراگير (Immersive)

مشاور ريبرندينگ همراه اول در بخش ديگري از سخنان خود در اين مراسم اظهار داشت: «همراه اول در سه دهه گذشته، روياهاي فناورانه مردم ايران را به واقعيت تبديل كرده است. در دهه نخست، اتصال و ارتباطات را فراهم كرد. در دهه دوم، درهاي اينترنت و اطلاعات جهاني را گشود. در دهه سوم، اكوسيستم ديجيتال ايران را تقويت كرد و اكنون، در آغاز دهه چهارم، وارد دنياي فراگير (Immersive) خواهد شد.» مفهوم Immersive به معناي غوطه‌وري (فراگيري) در يك تجربه نوين است كه مرزهاي بين دنياي واقعي و مجازي را از ميان برمي‌دارد. اين تحول در حوزه‌هايي مانند سلامت، آموزش، سرگرمي و ارتباطات رشد چشمگيري داشته و امروزه ۶۴٪ برندهاي برتر جهان در آن سرمايه‌گذاري كرده‌اند. همراه اول نيز، با سرمايه‌گذاري در فناوري‌هاي پيشرفت‌هاي همچون هوش مصنوعي، اينترنت اشياء، بلاكچين، 5G، 6G و XR، مسير ورود مردم ايران به اين جهان جديد را هموار خواهد كرد.

جوهره جديد برند همراه اول:  قدرت‌بخشي به دنياي فراگير

تحولات صورت‌گرفته در برند همراه اول، بر پايه حفظ شعار هميشگي اين اپراتور يعني « هيچكس تنها نيست» شكل گرفته است. اين تغيير، نه‌تنها هويت بصري جسورانه‌تري را به نمايش مي‌گذارد، بلكه با كاهش نگراني كاربران در مواجهه با دنياي آينده، اين پيام را منتقل مي‌كند كه همراه اول، همواره در كنار آنها خواهد بود.

هويت بصري جديد؛ بازتابي از تحول بنيادين

در مراسم رونمايي، نشان داده شد كه هويت بصري جديد همراه اول، در عين مدرن بودن، جسورانه و نوآورانه است. رنگ‌ها و نشان تجاري تازه، مفهومي از جهاني متصل و پويا را القا مي‌كنند؛ دنيايي كه در آن، ارتباطات مدرن، همگرايي و انسجام را معنا مي‌بخشد. رنگ آبي الهام‌گرفته از آسمان، حس احاطه شدن و اعتماد را منتقل مي‌كند. همراه اول، با اين تغييرات، در دهه جديد به دنبال تبديل‌شدن به يك شركت فناوري پيشرو است؛ شركتي كه با ايجاد حس قدرت، اعتمادبه‌نفس و اميد در كاربران، به تحقق روياها و نوآوري‌هاي آنان كمك كند.