شناسايي ۱۲۰ نقطه حادثهخيز در پايتخت
استاندار تهران با اشاره به اينكه پليس ۱۲۰ نقطه حادثهخيز و پرتلفات را شناسايي كرده است، بيان كرد: دستگاهها يك ماه فرصت دارند برنامههاي قابل اجراي خود را در حوزه كاهش تصادفات ارايه كنند.
استاندار تهران با اشاره به اينكه پليس ۱۲۰ نقطه حادثهخيز و پرتلفات را شناسايي كرده است، بيان كرد: دستگاهها يك ماه فرصت دارند برنامههاي قابل اجراي خود را در حوزه كاهش تصادفات ارايه كنند. به گزارش ايلنا، محمدصادق معتمديان، ميزان تصادفات و آمارهاي فعلي را قابل قبول ندانست و عنوان كرد: در حوزه كنترل و نظارت، خصوصا در زمينه دوربينهاي كنترل و نظارتي نيازمند ارتقا و بهروزرساني زيرساختها هستيم، نميشود در برخي مواقع خاص مانند تعطيلي به دليل كنترل و كاهش آلودگي هوا با وجود وضع محدوديت زوج و فرد وعدم تردد در محدودههاي طرح آلودگي هوا، همچنان شاهد حضور خودروها باشيم و هيچ اعمال تخلف و جريمهاي صورت نگيرد. او، ورود شهرداري پايتخت به حوزه دوربينهاي ثبت تخلفات را مهم عنوان كرد و افزود: نبايد به قوانين و مقررات بياحترامي شود، لذا توصيه اكيد اين است كه در صورت نياز، جلسات در بازه زماني كوتاهتر، اما با اثرگذاري و ضمانت اجرايي بيشتر مصوبات برگزار شود تا شاهد كاهش تصادفات و تخلفات باشيم. استاندار تهران برنامه محوري را در حوزه كاهش تصادفات ضروري اعلام كرد و گفت: دستگاههاي تبليغي و فرهنگي، صدا و سيما و شهرداريها همگي در ارايه برنامههاي اجرايي در خصوص راهكار كاهش تصادفات دخيل هستند و اگر بنا بر مداخله و اثرگذاري است بايد گزارش اقدامات انجام نشده توسط دستگاهها ارايه شود تا به رفع آنها بپردازيم. معتمديان با انتقاد از اينكه زمان جلسات حوزههاي اجرايي كه نيازمند ارايه راهكار براي رفع مشكلات و چالشها هستند نبايد با طرح گزارشهاي تكراري تلف شود، بيان كرد: بايد با برنامه مناسب، سياستگذاري صحيح و زمانبندي درست به تسهيل امور بپردازيم و با استفاده از ظرفيتهاي مختلف مانند، منابع استاني، ملي، مولدسازي و غيره موانع را رفع كنيم.
او با اشاره به اينكه اين استان در رتبه ۲۷ در كلانشهرهاي دنيا قرار دارد و همچنان به صورت سنتي در حال اداره شدن است، گفت: چارهاي جز حركت به سوي هوشمندسازي شهر تهران در بخشهاي مختلف مانند دوربينها نداريم. استاندار تهران اظهار كرد: براي مديريت هوشمند شهر تهران نبايد به صورت جزيرهاي عمل شود و ضروري است كه اين اقدام از راه هوشمندسازي و تجميع اطلاعات به صورت بانك اطلاعاتي در بخشهاي مختلف انجام گيرد. معتمديان افزود: بايد كميسيونهاي تخصصي و كارشناسي با توجه به شناخت دقيق نظام مسائل و ارايه برنامه اجرايي در حوزههاي مختلف اعم از زيرساختها، نصب روشناييها و علايم، رفع نقاط حادثهخيز كه سهمي در تصادفات دارند تشكيل و مشكلات به صورت ريشهاي حل شوند. اوبا اشاره به اينكه بالاترين سهم تصادفات به عوامل انساني تعلق دارد، گفت: عمده تصادفات در آزادراهها و بزرگراهها رخ ميدهد و مشكل اصلي جاده نيست و نياز به برنامهريزي اجرايي و تعيين زمانبندي مشخص دارند و در اين خصوص اگر اقدامات اثر گذار باشند و بتوانند حتي از فوت يك نفر جلوگيري كنند، سودمند خواهند بود. استاندار تهران با اشاره به اينكه پليس ۱۲۰ نقطه حادثهخيز و پرتلفات را شناسايي كرده است، بيان كرد: دستگاهها يك ماه فرصت دارند برنامههاي قابل اجراي خود را در حوزه كاهش تصادفات ارايه كنند. استاندار تهران با بيان اينكه چهار ميليون موتور سيكلت در حال تردد در پايتخت هستند كه ۶۵ درصد از آنها بالاي ۲۰ الي ۳۰ سال عمر دارند، افزود: برخي تعاملات با شركتهاي موتورسيكلتسازي صورت گرفته كه بتوانيم موتورهاي برقي براي افرادي كه جهت كار نيازمند موتور هستند، تامين شود.