ويژگي جديد جستوجوي «گوگل»براي پرسيدن سوالات پيچيده
ويژگي جديد جستوجوي «گوگل» به كاربران امكان ميدهد تا سوالات پيچيده و چندبخشي بپرسند.
ويژگي جديد جستوجوي «گوگل» به كاربران امكان ميدهد تا سوالات پيچيده و چندبخشي بپرسند. به گزارش ايسنا، «گوگل» در حال راهاندازي يك ويژگي آزمايشي جديد به نام «AI Mode» در بخش جستوجوي خود است كه به نظر ميرسد خدمات محبوبي را مانند خدمات موتور جستوجوي «پرپلكسيتي ايآي» (Perplexity AI) و «چتجيپيتي سرچ» (ChatGPT Search) شركت «اوپنايآي» (OpenAI) ارايه ميدهد. اين غول فناوري روز چهارشنبه اعلام كرد ويژگي جديد به گونهاي طراحي شده است كه به كاربران امكان دهد پرسشهاي پيچيده و چندقسمتي بپرسند و آنها را دنبال كنند تا مستقيما در جستوجوي گوگل به يك موضوع عميقتر بپردازند. به نقل از تك كرانچ، ويژگي AI Mode از اين هفته براي مشتركين «Google One AI Premium» در دسترس قرار خواهد گرفت و از طريق «سرچ لبز» (Search Labs) كه بازوي آزمايشي گوگل به شمار ميرود، قابل دسترسي خواهد بود. اين ويژگي از نسخه سفارشي «جميناي ۲.۰» (Gemini 2.0) استفاده ميكند و به ويژه براي پرسشهايي كه به كاوش و مقايسه بيشتر نياز دارند، به لطف استدلال، تفكر و قابليتهاي چندوجهي پيشرفته خود سودمند است. به عنوان مثال، ميتوانيد بپرسيد: «تفاوت ويژگيهاي رديابي خواب بين حلقه هوشمند، ساعت هوشمند و تشك رديابي چيست؟» در پاسخ، AI Mode ميتواند مقايسه دقيقي را درباره آنچه هر محصول پيشنهاد ميكند، همراه با پيوندهايي به مقالاتي كه اطلاعات را از آنها استخراج ميكند، ارايه دهد. سپس، كاربر براي ادامه جستوجو ميتواند پرسش بعدي را بپرسد. مانند «در طول خواب عميق چه اتفاقي براي ضربان قلب ميافتد؟» گوگل ميگويد كه در گذشته براي مقايسه گزينههاي دقيق يا كشف يك مفهوم جديد از طريق جستوجوهاي سنتي بايد چندين پرسوجو انجام ميشد. كاربران با ويژگي AI Mode ميتوانند به محتواي وب دسترسي داشته باشند اما از منابعي مانند نمودار دانش، اطلاعات در لحظه و دادههاي ميلياردها محصول ديگر نيز بهره ببرند.