ارسال مرسولات را به روزهاي پاياني سال موكول نكنيد
همه ساله در روزهاي مانده تا پايان سال به دليل افزايش شمار خريدهاي اينترنتي و ارسال هديه و سوغات، ميزان مراجعات مردم به دفاتر پستي به طرز قابل ملاحظهاي بيشتر ميشود، به همين دليل مديرعامل شركت ملي پست توصيه ميكند شهروندان ارسال مرسولات خود را به روزهاي پاياني سال موكول نكنند.
همه ساله در روزهاي مانده تا پايان سال به دليل افزايش شمار خريدهاي اينترنتي و ارسال هديه و سوغات، ميزان مراجعات مردم به دفاتر پستي به طرز قابل ملاحظهاي بيشتر ميشود، به همين دليل مديرعامل شركت ملي پست توصيه ميكند شهروندان ارسال مرسولات خود را به روزهاي پاياني سال موكول نكنند. به گزارش ايسنا، با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال فعاليت عمومي جامعه افزايش پيدا كرده و توسعه تجارت الكترونيك، ارسال هديه، مرسولات پستي و سوغات افزايش پيدا ميكند. در نتيجه فعاليتهاي پستي و حمل و نقل نيز تحت تأثير اين موضوع قرار ميگيرند و با افزايش روبه رو خواهند بود. مسوولان هميشه بر اين موضوغ اذعان داشتهاند كه حجم فعاليت خدمات پستي از همان اوايل اسفند افزايش مييابد بنابراين با نزديك شدن به فصل بهار و ماه فروردين طرحهاي لازم ارزيابي و اجرا ميشود. محمد احمدي- مديرعامل شركت ملي پست- توضيح داده است با توجه به افزايش شمار خريدهاي اينترنتي برنامه ويژهاي براي افزايش ساعت كار باجههاي پستي در نظر گرفته ميشود. بهطوري كه امسال هم با اجراي طرح استقبال از بهار، همه كاركنان شركت ملي پست در باجههاي قبول، حمل و نقل و رهسپاري همراه شدهاند تا خدمت رساني در اسرع وقت و بدون رسوب مرسولات انجام شود. به گفته وي امسال تلاش شده است با افزايش خطوط پستي و ناوگان حمل و نقل، به روزرساني سامانههاي نرم افزاري، هوشمندسازي فرايندها به ويژه تجزيه بستههاي پستي و تجهيز پستچيها به ويژه پستچيهاي روستايي و مناطق كمتر توسعه يافته به تلفن همراه هوشمند، سرعت و دقت ارسال و توزيع مرسولات افزايش يابد. با توجه به وظيفه حاكميتي، خدمت رساني پست در ايام نوروز نيز ادامه خواهد داشت. علاوه بر موارد گفته شده افزايش شيفت و كشيك يكي از اقدامات در دستور انجام است. به عبارتي هم ساعت كاري افزايش مييابد و هم كشيكهايي براي ۲۹ و ۳۰ اسفند، سوم، چهارم، هفتم، دوازدهم و چهاردهم فروردين پيشبيني شده است كه در اين ايام در واحدهاي پستي به مردم و مشتريان عزيز خدمات مورد نياز ارايه و مرسولات در كمترين زمان ممكن به مقاصد خود ارسال شوند. همچنين در حوزه پاسخگويي نيز مركز تماس و امور مشتريان شركت ملي پست تمام وقت مشغول پاسخگويي به سوالات، پيگيري و رفع ابهامات مشتريان در اين ايام هستند. اميرحسين كريمي -معاون فني و بازرگاني شركت ملي پست- هم گفته است با توجه به تجربياتي كه از سالهاي گذشته دارند، با تغييراتي كه در زيرساختها ايجاد شده به امسال با توجه به اينكه در روزهاي پاياني سال حدود ۱۵ درصد افزايش ترافيك مرسولات را داريم، سطح قابل قبولي از كيفيت خدمات را ارايه خواهيم داد. به گفته وي، امسال چند كاميون جديد به فرايند توزيع مرسولات افزوده شده، تعداد سورتينگهاي هوشمند افزايش يافته و در برخي مراكز تجزيه، رباتهاي هوشمند عملاً كار را روانتر و به سريعتر پيش ميبرند.