
لاکچریترین خودروها در ایران را بشناسید
در این گزارش قیمت خودروهای وارداتی لوکس را بررسی خواهیم کرد.
به گزارش اقتصاد آنلاین، در آخرین بررسی آگهی خودرو های گران قیمت بازار خودرو ایران، پورشه کاین S صفر مدل ۲۰۱۴ با قیمت حدودا ۵۶ میلیارد تومان به فروش میرسد که لقب گران قیمت ترین خودرو در بازار آزاد داخلی یا یدک میکشد. همچنین ب ام و i۸ مدل ۲۰۱۵ که به سفینه نیز معروف است با ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۳۵ میلیارد تومان قیمت دارد. در میان آگهی ها مازراتی کواتروپورته S مدل ۲۰۱۴ با ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که قیمت آن ۳۲ میلیارد تومان ارزشگذاری شده است.
اما سوالی که شاید ذهن بسیاری از افراد را درگیرد کند این است که چند سال طول میکشد یک فرد عادی در ایران بتواند یک خودرو لوکس بخرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر یک فرد عادی با حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان را درنظر بگیریم همچنین تورم و افزایش قیمت خودرو در طی این مدت صفر باشد. برای خرید یک خودرو لوکس با میانگین قیمت ۳۶ میلیارد تومان این فرد باید حدود ۱۵۰ سال حقوق خود را بدون کاستی پس انداز کند تا بتواند صاحب یک خودرو نسبتا خوب در سطح جهانی شود.
پورشه در اولین تجربه شاسیبلندسازیاش دنیا را فتح کرد. پس از معرفی نسل نخست کاین در سال ۲۰۰۲، این محصول به سرعت تمامی رکوردهای فروش پورشه را شکست و به موفقترین محصول پورشه مبدل شد.
در خلال تولید این مدل، که تا سال ۲۰۱۰ ادامه داشت، هرچند تعداد محدودی در سال ۲۰۰۹ به کشورمان آمدند اما عمده عرضه این پورشه در ایران به نسل دومش بازمیگردد؛ یعنی مدلهای ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۴. این آلمانی در ۵ تیپ مختلف به ایران آمد؛ کاین با پیشرانه ۶ سیلندر، کاین S و GTS با پیشرانه ۸ سیلندر و تعداد انگشتشماری نیز کاین توربو و توربوS، که به لطف پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو، هنوز هم میتوان به آنها «قویترین شاسیبلند ایران» لقب داد. کاین نیز مانند سایر خودروهای بزرگ و سریع وارداتی، چند سال قبل با قانون منع واردات خودروهای لوکس مواجه شد.