
فولکسواگن همچنان رقابت میکند
فولکسواگن هزاران شغل را کاهش میدهد اما با تولید بومی بسیاری از قطعات خود و همچنین، افزایش تولید باتری خودروهای الکتریکی که به افزایش تعداد کارمندان آن کمک کرده است، رقبای جهانی را تحت الشعاع قرار میدهد.
به گزارش ایسنا، کاهش مشاغل در فولکسواگن به شدت و به سرعت انجام میشود. این شرکت خودروسازی از ماه دسامبر، اعلام کرده است که قصد دارد در مدت پنج سال، ۳۵ هزار نفر نیروی کار آلمانی خود را کاهش دهد که شامل ۱۹۰۰ شغل در پورشه و ۷۵۰۰ شغل در آئودی است و همچنین، کسب وکار نرم افزاری خود را تقریباً یک سوم کاهش دهد.
اما نگاهی دقیقتر به مقایسه این شرکت با برخی از بزرگ ترین رقبای خود نشان میدهد که حتی اگر این شرکت خودروسازی، تمام این حرکتها را دنبال کند، باز هم افراد بسیار بیشتری نسبت به همتایان خود استخدام خواهد کرد.
شرکت خودروسازی فولکسواگن در گزارش سالانه خود که هفته گذشته منتشر شد، سال گذشته را با ۶۷۹ هزار و ۴۷۲ نیروی کار به پایان رساند. اگرچه این میزان نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۷ درصد کاهش داشته است، اما از تعداد ۳۸۴ هزار و ۳۳۸ نفر کارکنان تویوتا موتور در ۳۱ دسامبر بیشتر بود. فولکسواگن در گزارش خود همچنین اعلام کرد که سال گذشته را با ۲۹۳ هزار و ۳۳۸ نیرو در آلمان به پایان رساند. این بیش از آن چیزی است که شرکت خودروسازی استلانتیس، دومین خودروساز بزرگ اروپا، در سراسر جهان استخدام میکند.
فولکسواگن و هم فکران او امیدوارند که تغییر مهم آلمان به سمت هزینههای بیشتر دولتی، بزرگترین اقتصاد اروپا را پس از دو سال انقباض احیا کند.
طبق گزارش بلومبرگ، فولکسواگن هنوز بسیاری از اجزای خود از جمله موتورهای الکتریکی، گیربکسها و میله چرخ فرمان را در داخل تولید میکند و قصد دارد خروجی باتری خودروهای الکتریکی را افزایش دهد که همه اینها به افزایش تعداد کارمندان آن کمک کرده است. اما مدیران هشدار دادهاند که فروش بی نظیر در اروپا باعث شده تا این شرکت به همراه دو کارخانه خودروسازی بیش از حد تولید کنند و فولکسواگن برای رقابت با تسلا و شرکتهای تازه وارد از چین باید کارآمدتر شود.