طرح واردات خودروي عشاير با تعرفه صفر درصد

۱۴۰۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۲۷:۲۳
|
کد خبر: ۳۳۸۹۹۷

ميرزاوند گفت: نياز غالب جامعه عشايري به وانت و خودرو‌هاي مناسب مناطق صعب‌العبور است و اميدواريم اين خواسته جامعه عشاير مورد قبول قرار گيرد. رييس سازمان امور عشاير گفت: در حال برنامه‌ريزي هستيم كه خودرو‌هايي با كمك‌فنر‌هاي مناسب و بدون پرداخت تعرفه‌هاي گمركي مانند آمبولانس براي جامعه عشايري وارد كشور شود.

ميرزاوند گفت: نياز غالب جامعه عشايري به وانت و خودرو‌هاي مناسب مناطق صعب‌العبور است و اميدواريم اين خواسته جامعه عشاير مورد قبول قرار گيرد. رييس سازمان امور عشاير گفت: در حال برنامه‌ريزي هستيم كه خودرو‌هايي با كمك‌فنر‌هاي مناسب و بدون پرداخت تعرفه‌هاي گمركي مانند آمبولانس براي جامعه عشايري وارد كشور شود. به گزارش تسنيم، جهانبخش ميرزاوند، رييس سازمان امور عشاير كشور، در نشست خبري اظهار داشت: پشم باقي‌مانده در دام‌هاي عشاير به يك معضل زيست‌محيطي تبديل شده و نيازمند سرمايه‌گذاري براي فرآوري و ايجاد ارزش افزوده براي اين محصول هستيم. وي تاكيد كرد: براي حمايت از توليد دام عشاير نيز نيازمند سرمايه‌گذاري هستيم. اگر زنجيره توليد در بخش دام عشاير از بين برود، زنجيره‌اي چند هزار ساله كه با محيط‌زيست سازگار است، از بين خواهد رفت. آسيبي كه به دام عشاير وارد مي‌شود، بسيار بيشتر از آسيب دامداري‌هاي صنعتي است. ميرزاوند با بيان اينكه ۲۵درصد گوشت قرمز مورد نياز بازار توسط عشاير توليد مي‌شود، اظهار داشت: آمار دقيقي درباره جمعيت دامي عشاير در كشور وجود ندارد و حتي همكاري‌هاي لازم از‌سوي خود عشاير براي ارايه آمار صحيح به آمارگيران انجام نمي‌شود. براساس آمار موجود، جمعيت دام عشاير كشور حدود ۲۹ ميليون راس است. وي گفت: در صورت رفع مقررات دست‌وپاگير توليد و ارايه حمايت‌هاي مالي لازم، امكان افزايش توليد دام در جامعه عشايري و حتي بي‌نيازي كشور از واردات گوشت قرمز وجود دارد.  ميرزاوند درباره وضعيت كوچ عشاير توضيح داد: بخش عمده كوچ عشاير همچنان به صورت سنتي انجام مي‌شود، اما براي مسافت‌هاي طولاني و جابه‌جايي بين استان‌ها از كوچ صنعتي با خودرو استفاده مي‌شود. وي در پاسخ به سوالي درباره تسهيلات حمل‌ونقل براي عشاير اظهار داشت: در حال برنامه‌ريزي هستيم كه خودرو‌هايي با كمك‌فنر‌هاي مناسب و بدون پرداخت تعرفه‌هاي گمركي مانند آمبولانس براي جامعه عشايري وارد كشور شود. اين امر مي‌تواند امنيت جابه‌جايي جوامع عشايري در مناطق صعب‌العبور را بهبود بخشد. ميرزاوند در پاسخ به سوال ديگري گفت: نياز غالب جامعه عشايري به وانت و خودرو‌هاي مناسب مناطق صعب‌العبور است و اميدواريم اين خواسته جامعه عشاير مورد قبول قرار گيرد.