بهره‌برداري از قطعه ۷ آزادراه شيراز- اصفهان تا پايان تير ماه

۱۴۰۴/۰۱/۱۸ - ۲۳:۳۳:۱۰
|
کد خبر: ۳۳۹۱۱۱

شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اعلام تزريق نقدينگي و سرعت گرفتن كارهاي تكميلي ۱۰ كيلومتر ابتدايي قطعه ۷ آزادراه شيراز- اصفهان در سال جديد، از بهره‌برداري از اين قطعه تا پايان تير ماه مطابق برنامه خبر داد.

شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اعلام تزريق نقدينگي و سرعت گرفتن كارهاي تكميلي ۱۰ كيلومتر ابتدايي قطعه ۷ آزادراه شيراز- اصفهان در سال جديد، از بهره‌برداري از اين قطعه تا پايان تير ماه مطابق برنامه خبر داد.

به گزارش ايرنا، آزادراه شيراز- اصفهان به طول ۳۷۰ كيلومتر به عنوان طولاني‌ترين مسير آزادراهي كشور براي اتصال مركز به جنوب كشور طراحي و اجرا شده است كه ۲۱۲ كيلومتر آن حدفاصل اصفهان تا ايزدخواست در مهرماه سال ۱۴۰۲ با رعايت همه نكات ايمني و تاييد پليس راه كشور به بهره‌برداري رسيد.

عمليات اجرايي قطعات يك تا ۶ اين آزادراه حدفاصل اصفهان تا ايزدخواست در سال ۱۳۹۱ آغاز شد و نكته قابل توجه اين است كه طرح اوليه اين آزادراه همان ۶ قطعه بوده است و قطعه هفت در راستاي ساماندهي ترافيك و توسعه شبكه حمل و نقل استان از سوي دولت به اين پروژه افزوده شد.

با مطالعات انجام شده مقرر شد كه آزادراه اصفهان- شيراز در انتهاي قطعه ۶ در تنگ خياره به رينگ شهري شيراز كه در طرح تفصيلي شهر شيراز آمده بود، متصل شود و از آنجا به سمت استان بوشهر امتداد يابد. اما با توجه به اجرايي نشدن رينگ شهري مذكور در سال ۱۳۹۵ و زمان بهره‌برداري از آزادراه، عمليات اجرايي قطعه ۷ با هدف اتصال به بزرگراه شيراز - سپيدان و تخليه ترافيك آزادراه در سال ۱۳۹۷ با اعتبارات مربوط به قطعه يك تا ۶ آغاز شد و حدود ۹ كيلومتر از ۱۲ كيلومتر اين قطعه در باند رفت به بهره‌برداري رسيد. به منظور رفع اين مشكل و تكميل شدن اين ابر پروژه آزادراهي كشور در سال ۱۴۰۳ براي قطعه ۷ اعتبار مستقل در نظر گرفته شد و پس از آن عمليات اجرايي سرعت گرفت.