پاسخ به ۷۴۴ هزار سوال در مركز تماس ذينفعان بازار سرمايه
سپردهگذاري مركزي، اعلام كرد: از مجموع ۸۱۲ هزار و ۳۷۱ تماس ورودي با مركز تماس ذينفعان بازار سرمايه «۱۵۶۹» در اسفند ماه سال گذشته، به ۷۴۴ هزار و ۴۳۹ تماس پاسخ داده شده است.
سپردهگذاري مركزي، اعلام كرد: از مجموع ۸۱۲ هزار و ۳۷۱ تماس ورودي با مركز تماس ذينفعان بازار سرمايه «۱۵۶۹» در اسفند ماه سال گذشته، به ۷۴۴ هزار و ۴۳۹ تماس پاسخ داده شده است. بر اساس اين گزاش، در اين بازه زماني، بيشترين دلايل تماس مربوط به سهام عدالت بوده، بهطوريكه ۷۲ درصد تماسها با اين مركز درباره سهام عدالت با موضوع «سود سهام عدالت و تقسيم سهام عدالت متوفيان» و ۲۱ درصد درباره سجام مربوط به موضوع «نحوه ثبت نام شخص حقيقي و حقوقي» بوده است. همچنين سوالات و موارد مربوط به سامانه درگاه يكپارچه ذينفعان بازار سرمايه با ۴ هزار و ۹۰۶ تماس، مربوط با موضوع «نحوه استفاده از درگاه يكپارچه ذينفعان بازار سرمايه و همچنين نحوه انتقال سهام متوفي به صورت الكترونيك» با يك هزار و ۷۵۶ تماس از ديگر موارد مطرح شده از سوي مردم در اين بازه زماني بوده است. در آخرين ماه زمستان سال گذشته، ۱۶۹ نفر در خصوص سهام عدالت «سود، فوت شدهها، جاماندگان، تقسيم سهام متوفي و تاييد نشدن شماره شبا» و ۲۶ نفر هم در خصوص سجام «نحوه ويرايش اطلاعات، واريز نشدن سود، نحو ثبت نام حقيقي و حقوقي» با مراجعه حضوري به شركت سپردهگذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه نسبت به دريافت پاسخ و راهنمايي اقدام كردهاند.