ترانزيت ريلي 50 درصد رشد كرد

هدفگذاري براي حمل ۵۴ ميليون تن بار ريلي درسالجاري

۱۴۰۴/۰۱/۲۷ - ۰۱:۱۹:۰۲
|
کد خبر: ۳۳۹۹۶۳

بررسي آمار ترانزيت ريلي در سال 1403 نشان مي‌دهد كه در 11 ماهه سال گذشته شاهد افزايش ترانزيت ريلي به ميزان 50 درصد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل آن (1402) بوديم، حالا مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به هدف‌گذاري راه آهن براي حمل ريلي ۵۴ ميليون تن بار در سال ۱۴۰۴ گفت: دستيابي به اين هدفگذاري نيازمند هماهنگي ميان تمامي بخش‌هاي راه آهن به ويژه معاونت‌ها و مديران مياني است.

بررسي آمار ترانزيت ريلي در سال 1403 نشان مي‌دهد كه در 11 ماهه سال گذشته شاهد افزايش ترانزيت ريلي به ميزان 50 درصد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل آن (1402) بوديم، حالا مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به هدف‌گذاري راه آهن براي حمل ريلي ۵۴ ميليون تن بار در سال ۱۴۰۴ گفت: دستيابي به اين هدفگذاري نيازمند هماهنگي ميان تمامي بخش‌هاي راه آهن به ويژه معاونت‌ها و مديران مياني است. به گزارش ايرنا، جبارعلي ذاكري با اشاره به آماده به كار بودن بيش از ۵۷۰ لكوموتيو باري در ابتداي سال جاري، دستيابي به هدف ۵۴ ميليون تني در سال جاري را عملياتي دانسته و تاكيد كرد رقم اعلام شده كاملا عملياتي است. او افزود: ملاك عملكرد مديران مناطق و ستاد، تحقق حمل بار برنامه‌اي در شبكه ريلي كشور است كه با توجه به بهبود وضعيت لكوموتيوهاي آماده به كار در شبكه ريلي كشور، هيچ عذري در خصوص كاهش احتمالي آمار حمل پذيرفته نخواهد بود.

 

لزوم ركوردشكني در حمل بار بين‌المللي

ذاكري گفت: اهميت دو منطقه خراسان و هرمزگان به دليل نقش آفريني در حمل بار بين المللي بسيار بالا بوده و رشد حمل بار ريلي در اين دو منطقه نقش پر رنگي در دستيابي به برنامه هدف گذاري شده حمل ۸ ميليون تن بار بين المللي ترانزيتي ايفا مي‌كند. مديرعامل راه‌آهن با اشاره به محور بودن حمل بار در شبكه ريلي ايران و اهميت همكاري با شركت‌هاي فورواردي براي افزايش حجم حمل بار در بخش‌هاي داخلي و بين‌المللي، خواستار فعال شدن مديران كل راه آهن در زمينه جذب بار و كمك به شركت‌هاي مذكور شد. او بر اساس بررسي‌هاي انجام شده و با اشاره به اهميت قطار تهران- مشهد به عنوان نماد قطارهاي مسافري راه آهن جمهوري اسلامي ايران، زمان اجراي طرح افزايش تعداد قطارهاي با سرعت ۱۶۰ كيلومتر بر ساعت در اين خط را از ابتداي تابستان اعلام كرد. ذاكري در جريان بررسي آمار توقف‌هاي ايستگاهي قطارها، خواستار بررسي دقيق دلايل توقف مازاد بر استاندارد قطارها در ايستگاه‌هاي راه آهن شد. مديرعامل راه‌آهن همچنين بر لزوم افزايش سرعت قطارهاي مسافري تهران- مشهد به ۱۶۰ كيلومتر در ساعت تاكيد كرد و خواستار كاهش زمان سير اين قطار به ۶ الي ۸ ساعت شد.