چت‌بات هوش مصنوعي «كلود» اكنون مي‌تواند Gmail كاربران را بخواند

۱۴۰۴/۰۱/۲۸ - ۰۰:۳۴:۱۸
|
کد خبر: ۳۴۰۰۹۹

«آنتروپيك» اعلام كرد كه چت‌بات هوش مصنوعي «كلود» اكنون مي‌تواند پيام‌هاي Gmail كاربران را بخواند. به گزارش ايسنا، چت‌بات هوش مصنوعي «كلود» شركت «آنتروپيك» اكنون با «گوگل ورك‌اسپيس» ادغام شده است و اين ادغام به آن امكان مي‌دهد تا پيام‌هاي Gmail كاربران، رويدادهاي برنامه‌ريزي‌شده در تقويم گوگل و اسناد موجود در «گوگل داكز» را بخواند، جست‌وجو كند و به كاربر ارجاع دهد.

«آنتروپيك» اعلام كرد كه چت‌بات هوش مصنوعي «كلود» اكنون مي‌تواند پيام‌هاي Gmail كاربران را بخواند. به گزارش ايسنا، چت‌بات هوش مصنوعي «كلود» شركت «آنتروپيك» اكنون با «گوگل ورك‌اسپيس» ادغام شده است و اين ادغام به آن امكان مي‌دهد تا پيام‌هاي Gmail كاربران، رويدادهاي برنامه‌ريزي‌شده در تقويم گوگل و اسناد موجود در «گوگل داكز» را بخواند، جست‌وجو كند و به كاربر ارجاع دهد. به نقل از تك كرانچ، اين ادغام ابتدا به صورت بتا براي مشتركين برنامه‌هاي Max، Team، Enterprise وPro آنتروپيك در حال اجراست. به گفته آنتروپيك، مديراني كه حساب‌هاي داراي چندين كاربر را در اختيار دارند، بايد پيش از اينكه كاربران بتوانند حساب‌هاي گوگل ورك‌اسپيس و كلود خود را به هم متصل كنند، ادغام را فعال سازند. هوش مصنوعي «جميناي» گوگل نيز با ورك‌اسپيس و «چت‌جي‌پي‌تي» شركت «اوپن‌اي‌آي» يا «گوگل درايو» ادغام خواهد شد. با وجود اين، آنتروپيك يكي از اولين شركت‌هاي هوش مصنوعي است كه راهي را براي اتصال نزديك به مجموعه بهره‌وري گوگل ارايه مي‌دهد. هدف از همكاري آنتروپيك با گوگل، ارايه پاسخ‌هاي شخصي‌تر به كلود بدون نياز به آپلود مكرر فايل‌ها يا ايجاد درخواست‌هاي دقيق از سوي كاربران است. اوپن‌اي‌آي و گوگل تلاش كرده‌اند از طريق روش‌هاي گوناگون مانند افزودن ويژگي‌هاي حافظه كه به چت‌بات‌ها امكان مي‌دهد به مكالمات گذشته در پاسخ‌هاي خود اشاره كنند، به يك اثر مشابه دست يابند. آنتروپيك در يك بيانيه مطبوعاتي گفت ادغام جديد كلود مي‌تواند به كاربران كمك كند تا زندگي حرفه‌اي و شخصي خود را سازمان‌دهي كنند. براي مثال، آنتروپيك ادعا مي‌كند كه اين ويژگي مي‌تواند با اسكن ايميل‌ها و رويدادهاي تقويم به والدين كمك كند تا تعهدات مهم را برجسته سازند و در عين حال، تقويم‌ به‌روزرساني‌شده مدارس، رويدادهاي محلي و پيش‌بيني‌هاي آب‌وهوا را كه ممكن است بر برنامه‌هاي خانواده تأثير بگذارند، در وب جست‌وجو ‌كنند. به گفته آنتروپيك، زماني كه كلود كاربران را به محتواي ورك‌اسپيس ارجاع مي‌دهد، به آنها مي‌گويد كه اطلاعات خاص از كجا نشأت گرفته‌اند. اگرچه اين ادغام، امكان برنامه‌ريزي رويدادهاي تقويم يا فرستادن ايميل را به كلود نمي‌دهد، اما ممكن است نگراني‌هاي امنيتي را در ميان برخي از كاربران ايجاد كند. مشخص نيست كه كلود چقدر در گوگل ورك‌اسپيس يك كاربر جست‌وجو مي‌كند يا اينكه آيا كاربران بايد بسته به ماهيت درخواست خود، كلود را هدايت كنند تا يك ايميل يا رويداد خاص را در تقويم ببيند. همچنين، مشخص نيست كه آيا كاربران مي‌توانند از كلود بخواهند در ميان ايميل‌ها يا فايل‌هاي حساس جست‌وجو نكند. در پاسخ به موارد فوق، يك سخن‌گوي آنتروپيك به تك كرانچ گفت كه اين شركت مدل‌ها را به‌طور پيش‌فرض روي داده‌هاي كاربر آموزش نمي‌دهد و مكانيسم‌هاي دقيق احراز هويت و كنترل دسترسي را براي سرويس‌هاي بيروني مانند ورك‌اسپيس پياده‌سازي كرده است. اين سخن‌گو در يك بيانيه گفت: اتصالات هر كاربر يا سازمان به سرويس‌هاي بيروني، به درستي براي آن كاربر يا سازمان خاص تأييدشده و مجاز است. كلود توانايي دسترسي يا انتقال داده بين سرويس‌هاي متصل كاربران گوناگون را ندارد، زيرا هر اتصال به اعتبارنامه‌هاي احراز هويت، خاص آن كاربر يا سازمان وابسته است. همچنين، آنتروپيك روز سه‌شنبه از راه‌اندازي ويژگي جديد «كلود ريسرچ» خبر داد كه چندين مورد جست‌وجو در وب را براي ايجاد پاسخ‌هاي دقيق انجام مي‌دهد. به گفته آنتروپيك، كلود ريسرچ كه به عنوان رقيبي براي اوپن‌اي‌آي و عوامل «پژوهش عميق» گوگل در نظر گرفته مي‌شود، يك معادل بهينه‌سازي‌شده را بين سرعت و جامعيت ارايه مي‌دهد. به گفته سخن‌گوي آنتروپيك، كلود ريسرچ معمولا در كمتر از يك دقيقه براي جمع‌آوري اطلاعات اجرا مي‌شود كه سريع‌تر از برخي عوامل رقيب در حوزه پژوهش عميق است. با وجود اين، كلود ريسرچ از يك مدل سفارشي‌سازي‌شده استفاده نمي‌كند و در عوض از قابليت‌هاي جست‌وجوي وب كه اخيرا در كلود راه‌اندازي شده‌اند، بهره مي‌برد. آنتروپيك در حال گسترش كلود ريسرچ براي مشتركين برنامه‌هاي Max، Team و Enterprise خود در امريكا، ژاپن و برزيل است. اين شركت خاطرنشان كرد كه كلود ريسرچ بزودي به مشتريان نسخه پرو خواهد رسيد. اين به‌روزرساني‌ها بخشي از تلاش گسترده‌تر آنتروپيك براي جذب كاربران به برنامه‌هاي اشتراكي هوش مصنوعي با ويژگي‌هايي است كه كلود را توانمندتر و سودمندتر مي‌كنند. داده‌هاي گردآوري‌شده توسط شركت «سيميلار وب» نشان مي‌دهند كه اگرچه محبوبيت كلود رو به افزايش گذاشته و در ماه مارس به ۳.۳ ميليون كاربر وب رسيده اما پايگاه كاربران آنتروپيك هنوز در مقايسه با چت‌جي‌پي‌تي ضعيف است.