توسعه بازارهاي صادراتي كليد رونق توليد
قائم مقام سازمان توسعه تجارت گفت: رونق توليد منوط به توسعه بازارهاي صادراتي است. مرتضي صالحي، قائم مقام سازمان توسعه تجارت ايران در جلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي ايران اظهار كرد: رونق توليد منوط به توسعه بازارهاي صادراتي است؛ نقش كارگروه صادرات در تحقق شعار سرمايهگذاري براي توليد بيبديل است و بايد همگي خود را مكلف به حركت در اين راستا بدانيم.
قائم مقام سازمان توسعه تجارت گفت: رونق توليد منوط به توسعه بازارهاي صادراتي است. مرتضي صالحي، قائم مقام سازمان توسعه تجارت ايران در جلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي ايران اظهار كرد: رونق توليد منوط به توسعه بازارهاي صادراتي است؛ نقش كارگروه صادرات در تحقق شعار سرمايهگذاري براي توليد بيبديل است و بايد همگي خود را مكلف به حركت در اين راستا بدانيم. وي افزود: كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي ستون شوراي عالي صادرات غيرنفتي است و به نظر ميرسد اگر محتواي جلسات منجر به خروجي مورد نياز بخش خصوصي و توسعه صادرات نشود اهداف مد نظر را محقق نكرده است. جلسات توسعه صادرات غيرنفتي بايد مستمر برگزار شود. قائم مقام سازمان توسعه تجارت تصريح كرد: بايد مشكلات حوزههاي تخصصي در اين جلسات مطرح و كارگروه به سمتي هدايت شود كه هر چند وقت يك بار يك قانون اصلاح و يا وضع قانون جديد پيشنهاد شود؛ به بيان ديگر خروجي هر جلسه بايد منتج به حل مشكلات شود. در ادامه امير روشن بخش قنبري، معاون ارتقاي كسب و كارهاي بينالملل سازمان توسعه تجارت ايران رويكرد جديد سازمان را مبتني بر نگاه ويژه به بخش خصوصي اعلام كرد و افزود: جريان آزاد اطلاعات در گلوگاههاي حوزه صادرات و مرتب آن بايد امكان گمانهزني براي صادرات را ايجاد كند اين در حالي است كه پهنا به صورت مستقيم با دستگاهها تبادل نميشود به اين معنا كه ارتباط سيستماتيك بين دستگاههاي مربوط و بازيگران اصلي صادرات وجود ندارد و اين موضوع به يكي از معضلات تجار و بازرگانان ما تبديل شده است از اينرو نميتوانند سهم خود را در بازارهاي صادراتي پيشبيني كنند.