آغاز ثبت سفارش كتابهاي درسي از اول ارديبهشت
حجتالاسلام علي لطيفي در گردهمايي مشترك اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش استانها اظهار كرد: در اسناد تحولي، مجموعهاي از تكاليف تحولي داريم كه ناظر به برنامه درسي است. رييس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي تأكيد كرد كه شايستگيهاي ويژه هر دانشآموز مورد توجه قرار گيرد.
حجتالاسلام علي لطيفي در گردهمايي مشترك اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش استانها اظهار كرد: در اسناد تحولي، مجموعهاي از تكاليف تحولي داريم كه ناظر به برنامه درسي است. رييس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي تأكيد كرد كه شايستگيهاي ويژه هر دانشآموز مورد توجه قرار گيرد. او با اشاره به چرخش از كتابمحوري به برنامهمحوري بيان كرد: موظفيم علاوه بر كتاب درسي، برنامهريزي درسي نيز به مدارس ارائه بدهيم. گذار از انحصار در كتاب به تنوعبخشي منابع آموزشي از ديگر موارد است كه بايد منابع آموزشي متنوعي را در اختيار مدارس قرار بدهيم. وي به مناسبسازي حجم كتاب و زمانبندي آموزش اشاره كرد و گفت: حجم و مطالب كتابهاي درسي و زمان اختصاص داده شده به آموزش بايد با توجه به توانمنديها و ويژگيهاي دانشآموزان تنظيم شود. لطيفي بر توجه به نيازها، ويژگيهاي رشدي و ملاحظات ذاتي تأكيد كرد و گفت: برنامهريزيها بايد بر اساس نيازها، ويژگيهاي رشدي و ملاحظات ذاتي دانشآموزان صورت گيرد. وي ادامه داد: حاكميت رويكرد تربيتي و چرخش از آموزشمحوري به تربيتمحوري بدين صورت است كه تربيت بايد محور اصلي فعاليتهاي آموزشي قرار بگيرد. همچنين در يكپارچهسازي تربيت، تمام ابعاد تربيتي دانشآموزان بايد به صورت يكپارچه مورد توجه قرار گيرد. در مشاركتپذيري نيز زمينههاي مشاركت فعال دانشآموزان در فرآيند يادگيري فراهم شود.