هوش مصنوعي جست‌وجوي گوگل به يوتيوب مي‌رود

۱۴۰۴/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۳:۳۴
|
کد خبر: ۳۴۱۰۶۳

گوگل يك قابليت مبتني بر هوش مصنوعي را براي يوتيوب ارايه مي‌كند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، كاربراني كه اخيرا از جست‌وجوي گوگل استفاده كرده‌اند بدون شك با «AI Overview» در نتايج خود روبرو شده‌اند.

گوگل يك قابليت مبتني بر هوش مصنوعي را براي يوتيوب ارايه مي‌كند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، كاربراني كه اخيرا از جست‌وجوي گوگل استفاده كرده‌اند بدون شك با «AI Overview» در نتايج خود روبرو شده‌اند. اين ابزار كه با جميناي (هوش مصنوعي گوگل) فعال مي‌شود با جمع آوري اطلاعات از لينك‌هايي كه در نتايج جست‌وجوي كاربر وجود دارند و ارايه محتوايي كه تصور مي‌كند اطلاعات مورد نظر كاربر باشد، در وقت وي صرفه‌جويي مي‌كند. البته صحت اين بررسي‌هاي مبتني بر اين هوش مصنوعي چندان مطلوب نيست و ابزار از زمان عرضه تاكنون دچار توهم بوده است. اكنون گوگل همين ابزار را در يوتيوب ارايه مي‌كند و قصد دارد نسخه ويدئويي از AI Overview را براي تعداد اندكي از مشتركان سرويس يوتيوب پرميوم در امريكا و براي جست‌وجوي محدود به زبان انگليسي فراهم كند. نتايج جست‌وجوي گوگل نشان‌دهنده خلاصه متن هستند كه با مدل‌هاي بزرگ زباني توليد شده‌اند اما AI Overview در يوتيوب شبيه يك هايلايت از ويدئوهاي خاص فراهم مي‌كند. گوگل در يك پست اعلام كرد اين ويژگي جديد از هوش مصنوعي براي هايلايت كليپ‌ها از ويدئوهايي استفاده مي‌كند كه براي جست‌وجوي كاربر كارآمد باشند. اين قابليت احتمالا زماني نمايش داده مي‌شود كه كاربر اطلاعات بيشتري درباره محصولاتي كه مي‌خرد (مانند بهترين هدفون‌هاي ضد صدا) را جست‌وجو مي‌كند يا زماني كه خواستار اطلاعات بيشتر درباره امكان يا فعاليت‌هايي است كه در اين مكان‌ها انجام مي‌شود (مانند موزه ها) . اين امر سوالاتي را درباره مدل درآمدزايي براي خالقان محتوا در يوتيوب و تاثير كليپ‌هاي توليد شده با هوش مصنوعي بر درآمد آنها به وجود مي‌آورد.