ظرفیتسازی اقتصادی از طریق تلویزیون
یکی از مهمترین حوزههایی که میتواند در زمینه معرفی فرصتها و پتانسیلهای اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد؛ استفاده از ظرفیتهای ارتباطی رسانههای گروهی است که میتواند به عنوان یک حلقه رابط، زمینهساز ارتباط سرمایهگذاران با فرصتهای سرمایهگذاری در کشور شود.
برنامه «آباد باش ای ایران» شبکه جهانی جامجم به تهیهکنندگی مجتبی رنجبر یکی از همین برنامههای اقتصادی است که با هدف معرفی فرصتهای سرمایهگذاری استانهای مختلف کشورمان طراحی و اجرا میشود. برنامهیی که با موضوع«شهر خلاق اصفهان» قرار است روز یکشنبه (18بهمن) ساعت 19:55و روز سهشنبه (20بهمن) ساعت 22:40 روی آنتن برود. مجتبی رنجبر، تهیهکننده این برنامه تلویزیونی در جریان گفتوگو با «تعادل» درباره اهداف این برنامه تلویزیونی میگوید: «در شرایط پس از پایان گرفتن تحریمهای اقتصادی و مطرح شدن موضوع جذب سرمایهگذاری خارجی، اغلب سرمایهگذاری در استانها با محوریت شهرداریها انجام میشود و در فواصل زمانی مشخص استانهای مختلف فرصتهای سرمایهگذاری منطقه خود را تشریح میکنند؛ با توجه به این واقعیت که مخاطبان برنامه شبکه جهانی«جام جم» اغلب ایرانیان خارج از کشور را تشکیل میدهند که مایل به مشارکت در طرحهای اقتصادی ایران هستند، برنامه «آباد باش ای ایران» به دنبال آن است که این زمینه ارتباطی را برای دو طرف مهیا کند. درحال حاضر این برنامه با محوریت فرصتهای سرمایهگذاری استان اصفهان آماده شده و در آینده تمام استانهای
کشور زیر چتر ارزیابیهای تحلیلی این برنامه قرار میگیرند.»
تهیهکننده این برنامه تلویزیونی در ادامه اظهاراتش به این نکته اشاره میکند: «برنامه آباد باش ای ایران در پی دستیابی به این هدف کلان است که اطلاعرسانی دقیق، موشکافانه و شفافی از فرصتهای سرمایهگذاری در استانهای گوناگون داشته باشد. این برنامه در قالبهایی مانند گفتوگوهای استانی با مسوولان و گزارشهای میدانی تلاش میکند پیوندی سالم و شفاف میان ایرانیان خارج از کشور و فرصتهای سرمایهگذاری استانی فراهم کند. بازخوردهای میدانی برنامه نیز نشان میدهد که دامنه وسیعی از مخاطبان شبکه جام جم مایل به آشنایی با ظرفیتهای جدید اقتصادی کشورمان هستند و استانهای مختلف کشورمان میتوانند از این طریق مناسبات ارتباطی سازمانیافتهتری با تجار و بازرگانان مقیم خارج از کشور برقرار کنند.»
مجتبی رنجبر در پایان گفتوگو با «تعادل» ضمن اشاره به فضای خاص پس از اجرای برجام به این نکته اشاره میکند: «درحال حلاضر این برنامه با محوریت استان اصفهان روی آنتن شبکه جام جم میرود. استان اصفهان در این پروژه 7 ظرفیت اقتصادی استان در حوزههایی مانند، گردشگری، سلامت، مترو و... را معرفی و اقدام به جذب سرمایهگذاری میکند و نتایج بسیار مطلوبی نیز برای جذب سرمایهگذاری به دست آورده است.»
