اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۲۹

رییس جدید صندوق توسعه ملی در انتظار حکم

یک مقام مسوول گفت: انتصاب احمد دوست‌حسینی به ریاست صندوق توسعه ملی در انتظار امضای حکم از سوی رییس‌جمهور به عنوان رییس هیات امنای صندوق است.

یک مقام مسوول دولتی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه انتصاب احمد دوست‌حسینی به عنوان رییس جدید صندوق توسعه ملی به صورت جدی مطرح است و در پروسه انتصاب قرار گرفته است، افزود: حضور وی در صندوق توسعه ملی به عنوان رییس در انتظار تایید و امضای حکم از سوی رییس‌جمهور به عنوان رییس هیات امنای صندوق است.

وی با بیان اینکه فعلا فقط قرار است که رییس صندوق انتخاب شود و بقیه اعضای هیات عامل نیز به مرور و با فاصله زمانی انتخاب شوند، افزود: حکم تمام اعضای هیات عامل از سوی رییس‌جمهور باید امضا شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که برای تعیین رییس جدید صندوق توسعه ملی، جلسه هیات امنا تشکیل نمی‌شود و نظرات اعضای هیات عامل به صورت تلفنی دریافت خواهد شد و با تایید و مثبت بودن نظرات، صورت‌جلسه به صورت تلفنی برای امضای ارسال می‌شود تا در نهایت حکم آن توسط رییس‌جمهور تایید و امضا شود.

این مقام مسوول دولتی با بیان اینکه رییس‌جمهور با این گزینه موافق است، تصریح کرد: این گزینه از سوی وزیر اقتصاد پیشنهاد نشده و به نظر می‌رسد که این گزینه از سوی افراد دولتی که به رییس‌جمهور نزدیک هستند، پیشنهاد شده است. گفتنی است؛ پس از افشای فیش‌های حقوقی نجومی و تسهیلات کلان دریافتی مدیران صندوق توسعه ملی و تصمیم برای برخورد و برکناری مدیران متخلف، اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی در جلسه‌یی به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهوری رای به تغییر هیات عامل این صندوق دادند.


اثربخشی نظام مالیاتی سکوی پرتاب اقتصاد

رییس کل سازمان مالیاتی گفت: ارتقای کارایی و اثربخشی نظام مالیاتی، سکوی پرتاب اقتصاد کشور به سمت توسعه پایدار اقتصادی است.

سید کامل تقوی‌نژاد‌ گفت: امروز اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند حضور و مشارکت آحاد مردم در عرصه کار و تلاش است و در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده، اراده ملی و عزم همگانی برای محقق کردن اهداف اقتصاد مقاومتی که اتکا به درآمدها و منابع درون‌زا و تامین هزینه‌های کشور از محل درآمدهای پایدار مالیاتی از مولفه‌های اساسی آن به شمار می‌رود، تنها راهکار موجود برای برون‌رفت از وضعیت ناپایدار اقتصادی است.

رییس کل سازمان مالیاتی کشور اظهار داشت: وفاق جمعی و مشارکت ملی برای ارتقای توان نظام مالیاتی و توسعه زیرساخت‌ها برای استقلال و شکوفایی اقتصاد کشور در سال جاری، نمودی دوچندان یافته و تمامی ارکان نظام اکنون به این اجماع رسیده‌اند که ارتقای کارایی و اثربخشی نظام مالیاتی، سکوی پرتاب اقتصاد کشور به سمت توسعه پایدار اقتصادی به‌شمار می‌رود.

تقوی‌نژاد ادامه داد: امسال در راستای اقدام و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رویکرد حمایت از تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در سیاست‌گذاری‌های نظام مالیاتی مورد توجه قرار گرفت. از همین‌رو، در خرداد و تیرماه که به بهار مالیاتی موسوم است، همراهی مودیان محترم با نظام مالیاتی و مشارکت در امر تامین هزینه‌های جاری، عمرانی و آبادانی کشور، جلوه‌یی متفاوت یافت و حماسه‌یی ماندگار از وفاق جمعی به بار نشست.

وی تاکید کرد: از یکسو نظام مالیاتی توافقی منحصر به فرد با اصناف کشور کرد و رویکرد متفاوتی از تعامل با مردم و اعتماد به مودیان رقم خورد و از سویی دیگر، شاهد مشارکتی چشمگیر از سوی مودیان محترم بودیم که پاسخی شایسته به اعتماد نظام مالیاتی بود.



امکان تنها‌زیستی در اقتصاد جهانی وجود ندارد

مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بازگشت ایران به بازار جهانی اوراق قرضه به دلیل حذف برخی آثار تحریمی را برای کشور و اقتصاد بسیار مثبت و سازنده دانست. «ایرج ندیمی» دیروز (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با ایرنا درباره بازگشت ایران به بازار جهانی اوراق قرضه پس از 14سال و پیامدهای اقتصادی آن افزود: جهان امروز، جهان پیوست و پیوند است و دیگر امکان انزوا و تنهازیستی در آن وجود ندارد.

به گفته وی، این مساله در مباحث اقتصادی نیز صدق می‌کند یعنی اقتصاد یک پدیده اجتماعی به شمار می‌رود و جهان نیز یک اجتماع واحد است که امروز و با وجود اینترنت، رایانه، فضای مجازی و الکترونیکی شدن امور، این پیوند قوی‌تر از گذشته وجود دارد. ندیمی اضافه کرد: هر اندازه با تانی و تامل بیشتری در جهان امروز حضور داشته باشیم، می‌توانیم از آثار مثبت آن بهتر بهره‌مند شویم.

وی گفت: حل و فصل مسائل باقیمانده تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، ارائه تعریف عملی در شبکه‌های مختلف جهانی از نظر اقتصادی، پولی و مالی، اوراق بهادار و... و جلوگیری از گریز سرمایه‌هایی که بدون جهت وارد کشور شده یا می‌شوند و مدیریت آنها، از فواید پیوسته دیدن اقتصاد کشور با جهان است.

مشاهده صفحات روزنامه