اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۵۸

شهردار جدید منطقه یک منصوب شد

ساری طی مراسمی با حضور معاونان و مدیران شهرداری ساری و نیز برخی معاونان و مدیران شهرداری منطقه یک «بصیرت» به‌عنوان شهردار این منطقه معرفی شد. به گزارش مرکز امور رسانه شهرداری ساری، در این مراسم که آقایان فرزانه، طاهری، رشیدی و کلانتری به‌عنوان معاونان شهردار ساری و محمد محبوب مشاور ویژه، خواجه‌وندی، اسماعیلی و توفیقی مدیران شهرداری مرکز استان حضور داشتند، نخست حمید فرزانه به معرفی بصیرت شهردار جدید منطقه یک پرداخت و از او به‌عنوان فردی متکی به اصول اخلاقی و متعهد به اموری که بر‌عهده می‌گیرد، یاد کرد و گفت: امیدواریم در مسوولیت جدید هم با همین ویژگی‌ها بتواند منشا خیرات و برکات بیشتری باشد. معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری مرکز استان آنگاه به اهمیت منطقه یک و ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: بیشترین و سنگین‌ترین پروژه‌ها طی چهار سال گذشته در این منطقه انجام شد که این خود بیانگر نقش و اهمیت آن در مجموعه شهر و شهرداری است.


تعمیر اساسی 50‌ دستگاه تپ چنجر ترانس‌های قدرت در برق باختر

باختر برای حفظ قابلیت اطمینان و جلوگیری از حوادث ناخواسته و در‌راستای برنامه‌های پیشگیرانه، عملیات تعمیر اساسی 50‌دستگاه تپ چنجر ترانس‌های فوق توزیع و انتقال در پست‌های مختلف در شبکه برق منطقه‌یی باختر با موفقیت به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی برق باختر، منصور عبدی رییس گروه کارشناسان خط و پست دفتر فنی برق باختر ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با‌توجه به عملکرد بالای تپ چنجر‌های ترانس‌های قدرت و افزایش احتمال بروز حادثه، تعمیرات اساسی تپ چنجر‌ها در دستور کار قرار گرفت. وی گفت: در این خصوص مطابق دستورالعمل‌های شرکت‌های سازنده ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف نسبت به شست‌وشوی کامل دایورترسوئیچ و تمیز کردن محفظه داخلی آن، کنترل عملکرد مجموعه کلید، تعویض آرک زده و فرسوده، آچارکشی نقاط مورد‌نظر، بازدید و کنترل کنتاکت‌های اصلی و کمکی و در پایان سرویس تابلوی مکانیسم تپ چنجر ازجمله اقدامات پیشگیرانه و انجام گرفته در این زمینه بوده است. عبدی افزود: با انجام این پروژه که در بیش از 26پست فوق توزیع و 5پست انتقال تحت پوشش صورت گرفت، گام مهمی در حفظ و تثبیت ولتاژ شبکه و تداوم برق‌رسانی به مشترکین برق باختر برداشته شد.


اصرار داریم تحویل شیر‌خام، باکیفیت باشد

شهرقدس محسن ضرغام فرماندار شهرستان قدس در راس هیاتی مرکب از معاونان، مشاوران و جمعی از مسوولان واحدهای فرمانداری از مجموعه کارخانه دامداران بازدید کردند. این گزارش حاکی است در ادامه این بازدید فرماندار قدس از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کرد و طی سخنانی گفت ما در مجموعه فرمانداری از تولید‌کنندگان داخلی حمایت می‌کنیم. در این بازدید مسوولان کارخانه عنوان کردند که صادرات جذابیت خاصی برای آنها ندارد لیکن حضور در بازارهای خارجی را مغتنم می‌دانند. آنها علت عدم استقبال از صادرات را مبادله ریالی عنوان کردند. شایان ذکر است که90درصد از ظروف محصولات این کارخانه نیز در محل کارخانه تولید می‌شود.


پیش‌بینی رشد درآمد گمرک منطقه آزاد قشم

قشم سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیش‌بینی می‌شود با توسعه زیرساخت‌های موجود، درآمد این گمرک از محل واردات 50درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد. کاظم قربانی با بیان اینکه منبع اصلی درآمد این گمرک از واردات کالا به سرزمین اصلی تامین می‌شود، افزود: سال گذشته ارزش واردات کالا به سرزمین اصلی 200میلیون دلار بود و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 300میلیون دلار افزایش یابد. سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با درنظر گرفتن این مهم که واردات کالا از قشم به سرزمین اصلی توسط شرکت‌هایی همچون ایران خودرو، سایپا، ماموت و گلدیران صورت می‌گیرد، این شرکت‌ها نقش مهمی در افزایش درآمد گمرک‌های مستقر در این جزیره ایفا می‌کنند و با رونق این صنایع در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود در این بخش نیز شاهد افزایش درآمدها باشیم.


افزایش ضریب امنیت غذایی در دولت یازدهم

شهرکرد رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: با اقدام‌های انجام شده در دولت یازدهم، ضریب امنیت غذایی کشور به 65درصد افزایش یافته است. ذبیح‌الله غریب دیروز در ستاد تنظیم بازار چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برنامه و سیاست دولت، رسیدن به ضریب امنیت غذایی 85درصد است.

وی در ادامه ضریب امنیت غذایی در دولت قبل را 50درصد اعلام کرد و گفت: اقدام‌ها و سیاست‌های دولت یازدهم منجر به کاهش واردات موادغذایی و آرامش و امنیت غذایی در جامعه شده است.


استقرار نخستین هواپیمای نسیم بهشت

اصفهان نخستین هواپیمای خریداری شده توسط شرکت هواپیمایی نسیم بهشت وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد. روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی دیروز اعلام کرد: نخستین هواپیمای شرکت جدیدالتاسیس نسیم بهشت از نوع بویینگ 737-400 جمعه شب در این فرودگاه به زمین نشست. براساس اعلام فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان تا 10روز آینده نیز چهار فروند هواپیمای دیگر این شرکت از همین نوع به فرودگاه اصفهان وارد می‌شوند.


صادرات ماهیان یال اسبی از هرمزگان

بندرعباس مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: با صادرات دوهزار و 490تن ماهیان یال اسبی ظرف یک سال گذشته، افزون بر 64میلیون و 500هزار دلار ارز وارد این استان شد. سیدپرویز محبی دیروز در جمع خبرنگاران، این میزان تولید و صادرات ماهیان یال اسبی را درهمسنجی با سال قبل 30درصد بیشتر توسط کشتی‌های اختصاصی صید ماهیان دانست.

مشاهده صفحات روزنامه